2010-11-13 Sverige - Ryssland (Karjala Cup)
Datum: 2010-11-13
Tid: 12:00
Sport: Ishockey
Land: Internationell
Liga: Karjala Cup
Match: Sverige - Ryssland
Spel: Ryssland 2
Insats: 3%
Odds: 1.850
Bolag: Betsafe
Motivering:
Tror att Sveriges seger mot Tjeckien skruvade upp oddset på Ryssarna här.
Hur som helst så råder det stor klasskillnad mellan det lag som Tre Kronor ställer på isen och det lag som Ryssland fått ihop.
För även om Radulov saknas så finns det offensiv kvalité i det här gänget, det är bara att titta på kedjorna så förstår man att Ryssland kommer att skapa chanser och förhoppningsvis sätta dit dem.
För mot Finland så var just det problemet. Ryssland sköt över 40 skott men fick med ett nödrop med sig alla poängen efter Svitovs sena mål.
Jag var lite skeptisk till målvaktssidan innan turneringen, men mot Finland såg det inte ut att vara några problem, och mot Sverige så lär det bli en lugnare afton.
Sverige imponerade inte speciellt på mig mot Tjeckien. Visst, man vann, men helt ärligt. Hur bra var motståndarna?
Tjeckerna var oerhört nonchalanta efter 3-1 målet och borde egentligen ha stängt matchen där och då, men Sverige bjöds in och det tror jag inte att man kommer göras här.
Lägg också till att Ryssland redan varit på plats i Finland ett tag medans Tre Kronor får en flygresa i benen.
Antagligen inget som påverkar sådär jättemycket, men inte heller något plus för svenskarna.
Dick Axelsson missar dessutom resten av turneringen p.g.a skada.
1.85 ser jag som ett bra odds på raka tvåan, speciellt när jag inte ser vilken svensk som skulle gå in i det ryska laget?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: speedmagic (+1)
|