Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-12, 16:20   #107
tino
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tjenare Tino, tänkte bara uppmärksamma dig på att oddsvärderingen på Nero Shadow häromdagen är helt uppåt väggarna fel. I övrigt brukar det se ganska vettigt ut men den här sticker minst sagt ut. Jag vet ju såklart inte vad det beror på, men tänkte det kunde vara bra att veta. På en sådan här kan du egentligen se direkt att något är fel, den är ju helt enkelt för bra för att vara sann.

Remiluss, Grinnebys Aragorn, Gordonia Dag från igår är också ganska tveksamma, speciellt den senare.
Tack för informationen! Jag är medveten om att oddsvärderingen inte alltid blir helt perfekt då programmet enbart baserar rankingen på statistik (t.ex. insprugna pengar, form, placeringar, spår mm.).

Om du enbart utgår efter andra yttre faktorer, vad anser du då borde höja minimumoddset på dessa hästar? Inte för att jag förmodligen kommer kunna revidera formeln (såvida det inte handlar om data som går att hämta fram automatiskt), men intressant att veta.

Jag kommer dock inte genomföra några ändringar i konfigurationen tidigast efter avslutat experiment (dvs. tidigast slutet av november).

Kan vara intressant att t.ex. exkludera spel om t.ex. minimumodds är för bra för att vara sant, dvs. flera gånger lägre än vad marknadens lägst tillgängliga odds är för att se hur det påverkar resultatet.

Ser fram emot återkoppling.

Tack på förhand!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat