En vanlig förekommande tips är "Lay the first set winner".
Jag kommer använda en annan lite mer komplex metod än att enbart lägga en Lay.
Metoden kommer från Trading'Sport'Life och använder sig av "Risk Mitigation" för att mildra eventuella förlust sviter, typ "hedge betting" i vissa situationer.
Kan inte dela med mig av metoden pga copyright.
Kommer skilja på egna spel och tips tjänsten, vilket jag tydligt kommer nämna.
Det kommer finnas andra tips och andra metoder, men har nyligen läst på om denna variant.
Läst på lite om pre-game stats och tycker att både Tradeshark och Sport'Trading'Life har sina poänger.
Följande är hur jag kommer gå tillväga med egna spel och kommer till en början satsa på WTA.
Så här fungerar en "Lay the first set winner"
-If the first set winner concedes the next break point, cash out a profit.
-If the first set winner scores the next break point, take a loss.
-If no player scores a break point and the first set ends in a tie-break, cash out for a scratch trade.
Form & Stats
"Pressure Points" under första set är en god indikation.
- Båda spelarna kämpar för poäng under första set
- Nära set poäng 7-6, 7-5, 6-4, tiebreak ...
- Den förlorande spelaren (favoriten som nu är underdog) har gjort en break point under första set är en god indikation
-Om första set vinnaren har en "Hold Serve" en gång under första set, eventuellt undvik traden.
Jag kommer endast med egna spel (ej tipsen) lägga favoriter som förlorar första set och blir underdog, samt kommer ha koll på "pressure points".
Max lay pris 1.60 eller lägre.
En detalj ...
Ju längre vi väntar desto mer blir traden ett bet, så kommer lägga sikte på att få en "break of serve" i början av set två.
Kommer använda både tennisinsight och flashscore för pre-game stats
Marknaden är inte alltid perfekt, men till största delen.
Men marknaden lägger vikten på vem som vinner medans jag lägger vikten på vilka matcher som kommer ha pris rörelser (Price Swings).
Genom att kolla dom senaste 10 hos båda spelarnas vinst-sviter på aktuellt underlag.
Där en spelar kan ha 80% i vinst dom senast 10 men där andra spelaren har 60% och är tippad favorit, det är en stark indikation att det kommer ske en hel del pris rörelser
in-play, så oavsett om favoriten vinner eller inte så har vi en stark underdog som inte kommer ge vika hur lätt som helst.
Den typen av pre-game upplägg är en bra indikation.
Men även en stark favorit med 80% vs. 60% är en bra kandidat om dom förlorar första set och det finne goda "Pressure Points" för en "Lay the first winner".
80% = Mycket bra
60/70% = Bra
50% eller mindre = Svag
Vidare kan man kolla tennisinsight (Basic Check)
För jämna eller ojämna matcher.
-Kolla dom senaste 12 månadernas utfall (all surfaces) procent av vinster, båda spelarna
-Kolla senaste säsongens utfall (all surfaces) procent av vinster, båda spelarna
-Kolla dom senaste 10 matcherna, H2H, båda spelarna (all surfaces) & min notering (current surface).
Notera att matcherna för varje spelare kan skilja sig åt, t.ex. 50 emot 20, värt att notera.
- Kolla dom senaste 12 månadernas utfall (current surface) procent av vinster, båda spelarna.
- Kolla den senaste säsongens utfall (current surface) procent av vinster, båda spelarna.
- Kolla förra turneringens utfall.
Överlag gäller det att finna jämna matcher eller favoriter som blir underdogs, där jag lägger fokus på sist nämnda.
Ska testa både tennis24 och sofascore för in-play stats.
Paul Shires basic pre-game check and in-play check
MVH