Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012
Dags för ny strategi - Wait for the break -
Jag gillar den här strategin väldigt mycket.
Enkel och enkel att samla ihop statistik med hjälp av Flashscore.
Endast ATP matcher
Spel vid 1.60 eller högre, jämna matcher.
När ena spelaren gör en "break of serv" så backar vi spelaren för en "hold serv"
Tar vinsten eller väntar på att spelaren ska vinna första set för en större vinstpott.
Undvik Clay.
https://www.youtube.com/watch?v=g2uv6WxJub4&t=782s
Gillar att Paul visar hur han reducerar risken när traden går emot honom med 50% och sedan vänder spelet och han går in igen med 50% och är där han börja och vinner till slut traden.
Tydligt och bra.
Först ska jag samla ihop 30 till 50 matcher och kolla utfallen innan jag försöker mig på denna strategi.
MVH
|
Tycker att det här påminner om när jag själv var som mest aktiv med tradingen. Man hoppar från tuva till tuva och hoppas på att hitta "the holy grail" mitt råd i all välmening är att du koncentrerar dig på 2-3 modeller och sedan lär dig dessa grundligt och kör på under 6 månader. Utvärdera kontinuerligt och se om du går med vinst långsiktigt.
Är så lätt att falla i fällan att man hoppar från strategi till ny strategi.
Sen nämnde du att du funderade på att ta ett års tjänstledigt.
Mitt råd här (baserat på erfarenhet) är att behålla åtmindstonde en halvtidslön dvs gå ner 50% (eller liknande). Är lätt att bli stressad vid nedgångar om man inte har någon annan inkomst. Stress föder dåliga och desperata trades.
Målbilden att man ligger på en strand med palmer i bakgrunden och kör trading är tyvärr väldigt svår att uppnå.