En liten lapp får lämnas in trots att det är finaler, vilket inte roar mig lika mycket som ordinarie försöksomgångar.
Avd 1:
Feglås på
3 L.A. BOKO och
5 BORN TO RUN. "Lagen" säger ju att man ska välja EN av dem i ett sådant läge. Vi får se om jag kan bli påverkad av någon här

.
Avd 2:
Jag litar på att Björn får tummen ur nu och spikar
2 AGASSI BROLINE. Han borde väl ta hem detta, trots dubbelhakorna?
Avd 3:
Treåriga ston och 1 miljon i förstapris. Här satsas det nog lite extra från olika håll.
3 ERIANN tar jag bara på det faktum att Örjan/Redén och miljonvinst ofta ger utdelning (för Örjan(Redén).
4 HOLLY GO LIGHTLY känns svår att gå förbi efter att Björn spikat sig själv.
5 HALLEY WANIA är en av mina skrällar. Första barfota på en treåring kan ge oanade effekter.
9 KAYLA WESTWOOD kör oxå första barfota och har ju toppform. Sen toppar jag med en riktig kioskvältar;
12 SPARVEN. Första barfota även där.
Avd 4:
Nu lugnar jag ner mig med en cool spik som inte är favorit.
5 GARDNER SHAW håller jag högt. Har varit duktig från småjobbiga lägen och nu är det upplagt för uppvisning.
Avd 5:
3 BORUPS TORNADO gör alltid bra lopp och har fått bra läge och Ulf tillbaka i sulkyn.
10 PARKER är en som snart sätter dit den. Nu börjar även oddset vara tilltalande.
Avd 6:
5 PURE ATLAS. Örjan och prissumma på en miljon igen. Vad ska du ha alla pengar till? Men här finns ett motbud.
9 NUZZLE´EM. Båth/Adielsson i unghästlopp med mycket pengar får man passa.
Avd 7:
Äntligen ett annorlunda lopp. Voltstart och över tre kilometer. Vardagsmat för
14 SELECTED NEWS som dessutom har hemmabana.
1 BLOBAL LOVER åker med på spåret. Har bra form!
2 SANTOS DE CASTELLA ute efter recansch från Harper´s.
Ja, en liten början på ett system för 60kr. Jag kanske t o m stannar där!
Om inte Jens eller övriga kommer med något uppseendeväckande.