Visa ett inlägg
Gammal 2022-07-13, 06:09   #3115
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 539
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Hur kan ditt 4-8,1152 vara bättre när det är 2 chanser att man bara får 11 mot 1 chans till 11 i Powerplays? Är det för att ditt ger flera tior eller?
Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar med "det är 2 chanser att man bara får 11 mot 1 chans till 11 i Powerplays?".

Om du tittar på hur "lång" en tabell är måste jag nog göra dig besviken. Längden på en garantitabell säger absolut ingenting om hur bra ett system är. System som ger en lång tabell kan vara bättre eller sämre än motsvarande system med en "kort" tabell.

PowerPlays system ger dig 4 färre tior i det sämsta utfallet. Du får 25 st mot 29 st i mitt. Om du har otur och systemen ger dig sämsta möjliga vinst kommer mitt system alltså ge fler vinster. Risken att du har otur och "hamnar i det sämsta utfallet" är dessutom mindre i mitt system. Det sämsta utfallet inträffar 864 gånger av 20736 med mitt system och 1152 gånger av 20736 i PowerPlays. Små skillnader kan tyckas men det kostar inget extra att få bättre vinstchanser i det här fallet.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat