Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-01, 23:43   #37
linfre

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Som sagt inte min kväll.

Torsk på Målfoto i DD:2

Hur svårt kan det vara att filma målgången i någorlunda rätt vinkel?
När man ser loppet tror man ju att man satt DD

Ungefär lika roligt med dåliga kameravinklar som VAR kollen efter varje mål i Damfotbollen….

Först ser man Sverige göra mål. Sen får man vänta 4-5 min på att få veta om VAR hittar en offside på 1 cm i någon av de 47 senaste passningarna innan målet

Som dagens DD:2

Man ser loppet och tror 11 vinner. Sen får man vänta 3-4 min på att domarna ”godkänner” segern eller hittar en vinkel man inte får se själv

Jag vet att det inte är domarnas fel inom travet. Det är Kanal 75 som borde sätta upp en kamera i bättre vinkel över målgången.
Håller helt med i allt. Trodde också att 11an vann sista, och är fortfarande tämligen säker att Bosse Bee vann avd 3 med den vinkeln jag såg iaf Nu var säkert så inte fallet men tycker de borde se till att kameran är så nära linjen det bara går samt vara noga med att visa ett tydligt målfoto direkt så att man inte behöver fundera.

Håller även med gällande damfotbollen, VAR förstörde allt där. Svergie fick väl minst 5 mål bortdömda varav 2-3st i samma match. Känns som varenda match fick något mål bortdömt på någon millimeter-offside. Det dödar ju helt flytet i matcherna. Har de inte tillräckligt med kameror för att säkert och snabbt avgöra så är det bättre att köra utan VAR.
Tipsb (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av linfre den 2022-08-01 klockan 23:44.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat