Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-05, 10:52   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

5/8 Lunch Lindesberg, Skive, Fairview

Kör en tråd för lunch och eftermiddags tävlingarna som atg erbjuder.

Inte kollat in listorna från Lindesberg så himla mycket men noterat några saker.

Fläsk Ken (V65-1) Vann väldigt enkelt senast, visserligen i ett P21 lopp. Men det kryllar inte av formkort bland dagens motståndare heller och hästen är anmäld barfota runt om för första gången!!!

V65-2 Bästa Nesta ser ut att bli klar favorit (?!!?) Men Powerbank är väl minst lika bra eller?

V65-4 Ser ut att bli ett tvåhästarslopp mellan Moana Boko och Make it Schemer. Moana Boko tränas av Nurmos och körs av Jorma. Make it Schermer tränas av Westerholm, men körs av Lövdal. Rätta mig om jag har fel, men jobbar inte Lövdal hos Nurmos igen?! Hoppas in Moana Boko är hans passhäst isåfall....

V65-5 Lite monté är alltid klurigt, Carre är ju given på lappen, likaså Aho, Persson och Adolfsson. Metallica I.R med Erixon ska nog inte nonchaleras heller.

V65-6 Intensity vann ju övertygande i sin debut senast och har nu dessutom ett bra läge med springspår, Maharajah-avkomman har bättre chans än de 42% den står i nu enligt mig. (Edit: Insåg nu att debuten var ju förra året så "senast" kanske var fel ordval.)

Skive kollade jag lite på igår.
EDIT: Staro Macmillan struken.....
Staro Macmillan såg väldigt fin ut på Jägers senast och verkar äntligen vara riktigt på gång igen, att hästen inte har en miljon på banken är förvånande. För två år sedan var han ute i Malmö Stads Pris mot Whos Who bland annat.
Men procent stiger och det finns några roliga motbud i Gangnam Style K, Enjoy Banker, Larsson och C you Again.
På V4 tror jag Westergaard har toppchans i sista loppet med sitt treåriga sto som själv mer eller mindre tjänat mer än de sju övriga hästarna tillsammans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+20), Basse (+10), linfre (+10)

Senast redigerad av viking90 den 2022-08-05 klockan 13:28.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat