Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-05, 19:04   #16
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Finns det någon info om Sweetman? Om han är som han var i vintras så vinner han ju detta med halva upploppet. Men han har haft usla resultat länge nu.

Har bara läst tränarintervjun på ATG.se där man låter optimistisk:

”– 3 Sweetman (V64-6/DD-2/V4-4) var det ett olycksfall i arbetet för senast, det händer någon gång om året att han hoppar bakom bilen och den dagen var senast. Jag har ingen annan förklaring till det, han tog ett felsteg och så blev det galopp. Kusken sa innan att han aldrig känt hästen bättre än då, han var jäkligt nöjd med honom.
– Han har haft en oflytsperiod ett tag nu, men han har gått bra, även i guldloppen. Där har han fått köras snällt för att få chansen att växa in i klassen och han har fullföljt bra. Nu är det vanligt motstånd igen och jag tycker vi fått ett bra läge också. Vi kör såklart hemskt gärna i ledningen då hästen är rysligt effektiv där. Vi har sagt det att när han får dåliga lägen vill vi ge honom lite snällare lopp men när det är bra lägen, som i kväll, vill vi gå all in.
Det känns som en bra uppgift för hästen det här?
– Det vill jag tycka. Det är några bra emot, det är det alltid och det är open stretch och så, men jag tycker det ser ut som ledningen här och då ska det till någon Rackham för att brotta ned honom från utvändigt i alla fall.”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galten (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat