Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-06, 10:31   #7
Jiwa

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Nya tag efter en bra förra vecka. Tror det kan ge rätt bra igen så vi provar!

V75-1 Stor favorit men spetsstriden kommer bli tuff! Det kan skrälla då

3 L.L Royal 57% ÄR Stor favorit med tanke på hur bra han varit på slutet i regi Bergh.

Men tänk på att man kommer köra 1Reven Dejavu 11% i spets om man kommer ditt. Det här loppet kommer avgöras mycket redan efter 500m. Men det finns otroligt mycket bra hästar som duger här.

9 Zeloit 8% har ju hyllats upp som en stjärna många gånger.
8 Don´t Be Week 8%har avslutat runt 1,10 sista 800m i varje start nu på slutet. Men sedan har vi några riktigt stjärnsmällar här också

2 Schape 6% kommer vinna lopp inom kort. Varning.

Springspåren 6 Brake Cooling 0% samt 7 Jamaica Boko 1% vill jag lyfta fram lite. Den första har varit dålig men sprang 1,09 1000m i dödens senast och känns bra efter. 7 Jamacia Boko går ner i klass och kan sitta i spets. Se upp

Rank V75-1
A 3
B 9-1-8-2-7-6-5
C 4-11-10-12

V75-2 Otroligt öppet och svårt lopp där en av dagens mest bortglömda hästar finns!

4 M.T On Target 24% tror jag sitter i spets och där borde den ha bra chans att leda länge om den inte blir tokpressad.
5 Invader Am 30% har ju visat hysterisk form i alla sina starter så den ska räknas tidigt.

Men hästen jag tror alla missar idag är 3 Alberto Day 2%. Tre starter sedan felade den och gick ca 1,12,6 2000m efter gunga. Har problem med travet men visar enorm kapacitet. Idag Auto och jänkarvagn. Den här får man inte missa.
9 Load Master 9% är bra för klassen och är lite streckad här till förhållande av kapacitet.
Tycker även 6 Mysterious Lucifer 5% är streckvärd.

Rank V75-2
A 4
B 5-3-9-6
C 2-12-10-11-7-1-8

V75-3 Mitt stora dilemma idag. Fredrik B Larsson från spår 1. Jag som alltid tar bort han som kusk.

När Fredrik B Larsson sitter i sulkyn går han bort på allt. Men nu är det 9 hästar och han har en bra häst som till och med Mormor kan vinna med. Får inte såga den för hårt även om det inte blir min första häst.

3 SeisMic Wave 20% spikade jag förra veckan och nu ännu bättre läge. Skulle väl ha varit bättre om man bara skulle spikat denna gång.

8 Snowstorm Hanover 9% såg faktiskt riktigt bra ut senast med krafter kvar. Borde vara ännu bättre nu.

2 Global Badman 27% har ju varit riktigt bra på slutet men nu möter den för första gången riktigt hårt motstånd och det brukar vara tufft första gången.

6 Hige Glider 0% har suttit fast i två starter. Megaskräll denna gång

Rank V75-3
A 3
B 8-1-2
C 6-9
D 7-5-11

V75-4 Fyra hästar som kan vinna enligt mig. Den modiga spikar sig ur detta!

9 Todin 17% tror jag är bästa hästen men svårt läge. Skulle den komma ut så tror jag den kommer gå hela vägen in i mål!

1 Ramstad Balder 55% står ju med 3 ben i mål om man kollar tider och läge. Men dom tycker ändå bakhästarna är bättre och det säger ju lite om att man inte är så säkra på att den räcker.

15 Grislefaksen G.L 4% får man inte glömma. Den här besitter hög kapacitet och den kan göra loppet också. Kommer laddas från springspår!

14 Ard 12% ska också med vid gardering. Tycker hästen ser grym ut för dagen och jag tror det finns mer utveckling i hästen också.

Övriga hästar tror jag inte riktigt duger även om 8 Grude Tillia 5% gick bra senast. Det blir många statister här.

Rank V75-4
A 9
B 1-15-14
C 8-2
D 4-10-11-7-2-13-12-6

V75-5 Ett spännande lopp där jag tror Kim E är nyckeln i loppet. Han kan förändra loppet

Tror nämligen att 2 Park View 15% kommer köras som hästen ha stulits och försvar spets till varje pris eller köras sig ditt om den inte misslyckas. Det betyder att Kim kommer förändra loppet tror jag.

4 Borups Tornado 47% tror jag är bästa hästen men frågan är vad den hamnar här med tanke på min analys.
8 One Kind Of Art 5% måste ju med denna gång. 1,11,5 efter gunga full väg och såg bra ut. Måste ju gå fram med loppet något grymt.
10 Champ Lane 13% är det hårt surr på varje gång med tanke på kapacitet. Men den uppträder lite märkligt mellan varven.
5 Xanthis Cocktail 5% är bra i grunden samt att 9 Dats So Cool 2% börja få form igen!

Rank V75-5
A 4
B 8-10-2-5-9-3
C 11-7-6
D 1-12

V75-6 Tror att vi har blivande stjärna här som kommer vara en av favoriterna i Stoderbyt!

14 Flippa B.J 25% måste ha toppchans här. Var tvungen att titta hästen alla starter i arkivet och det är ju bara njuta. Här finns utveckling och den här märren kan gå långt. Normalt en bra spik för Jorma lär köra offensivt. Voltstart kan vara ett lite orosmoment men jag tror man tränat på det då hästen känns förnuftig.

Motbuden finns främst i 8 The Rocket 7% samt 9 Cash and Carry 13% som bägge är bra för dagen och har fin form.

6 FlutterShy A.F 14% siktas på och vill nog köras där. Kan räcka långt men jag tro den får svårt att stå emot de som har lite mer hårdhet om de kommer fram tidigt.
3 Carelya 3% lite bortglömd då den var hårt spelad senast.

Rank V75-6
A 14
B 8-9-6-3-10-1
C 12-4-2
D 11-7-5-13

V75-7 Ska min skräll äntligen få vinna som jag nu varnat för i flera starter utan att få vinna?

10 Maffioso Lynx 6% har jag jagat men tyvärr har den gjort bra lopp men ej fått vunnit. Nu kan den få hjälp och dras fram och den ska räknas tidigt!

7 Ferox Brick 23% har enorm kapacitet men helt plötsligt studsar den bara. Spår 7 är inte så bra men bästa hästen i loppet absolut.

2 Doldis 22% känns som den kan hålla undan om den kommer till spets och få bestämma. Man tror i alla fall på hästen.

12 Castor The Star 5% tycker jag är bortglömd här. Med tanke att hästen alltid startar på V75 och nu rycker man skorna gör att jag får en känsla att man tror på hästen denna gång.

1 Turenne 13% kommer få ett bra lopp här. Tror man siktar på rygg ledaren och sedan lucka på slutet. Med lite tur så kan det bli så

Rank V75-7
A 10
B 7-2-12-1-8
C 3-11
D 5-6-9

Lycka till

/JIwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bridgeman (+25), heddari (+50), shasha (+25), asgaya3141 (+20), Gotland (+50)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat