Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-06, 12:00   #14
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

1 Ramstad Balder är jag inne på att fälla.

Faktum är att jag inte ens vill strecka 1 Ramstad Balder. Sista loppet borde ha satt sig både i kroppen och psyket. Gick helt tom då man fått dödens på Odd Herakles i NM.

De på tillägg är bra.

14 Ard är i sitt livs form och är startsnabb, Tom Erik Solberg kan snabbstarta med hästar! Har ju lyckats spetsa med Odd Herakles från bakspår ett par ggr.

15 Grislefaksen G.L var trea i NM där Odd Herakles vann. Är också snabb ut och kan/borde avancera fram tidigt. Är stark och går alltid hela vägen in i mål.

9 Todin är lika bra som de två ovanstående men det är lite trixigare att få bra start från innerspår på tillägg. Todin är också i toppform och där är också målet att avancera framåt så tidigt som möjligt.


Ramstad Balder kommer få en av dessa utanpå sig ganska tidigt i loppet och den av de två övriga som hittar bäst position (2:a ut?) får ett drömlopp o draget. Jag tror Inte Ramstad Balder pallar att stå emot alla 3 motbuden på tillägg.

En av de på 9,14,15 vinner är mitt tips och jag ser 14 Ard som bäst vinstchans av dessa tre.

Ard kan ev kuppa till sig spets om Solberg kommer upp jämsides i hög fart.
Får Ard svar är det högst troligt att 9 eller 15 ser sin chans att köra fram i dödens i ett andraskede och då får Ard en bra rygg.

Kommer varken 9 eller 15 upp tidigt tror jag 14 Ard är bra nog att vinna från dödens.


Mitt drag för dagen .

Lycka till allihopa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av Basse den 2022-08-06 klockan 13:12.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat