Satt o kikade förra veckan på försöken.
Reglerna som gällde var; försöksvinnarna garanterade ett spår mellan 1-5 övriga "open draw".
Två försöksvinnare i Hambletonian; Rebuff och Jiggy Jog S. och Venerable och Warrawee Xenia.
I öppna klassen såg Temporal Hanover ut som en atombomb imo innan start, sedermera brottade han ned Joviality som fick öppna hårt från sitt tiondespår. Jiggy Jog S. som gick barfota speedade förbi efter perfekt lopp. Fin och Åkes brukar ju tåla barfota bättre än andra tränares hästar.
Nog ska Temporal rycka skorna idag eller har de ändrat sig?
Min vinnare:
Temporal Hanover tätt följd av
Rebuff
Jiggy Jog S
Joviality som kan få fint lopp idag.
Oaks:
Fashion Schooner var jättefavorit och hetsig innan försöket vilket öppnade för Warrawee Xenia att speeda formidabelt till vinst i vad jag tror blev ett svagt försök. Är Fashion Schooner lugnare idag kan den väl ha outsiderchans men annars känns 5-6 ggr alltför lågt från tiondespår vilket är Unibets odds. Överskattad eller mer harmonisk idag?
Det talades om sämre trav i svängarna på Warrawee Xenia och kretsen verkade säkra på bättre i finalen. Jag läser barfota mellan raderna eller hur ska de annars vara så säkra på det?
Selfie Queen trots sina travhobbles gav ett mysigt avslappnat småflegmatiskt intryck i en preparelik styrning av pappa Jimmy. Den borde vara en kul outsider idag!
Venerable övertygade med hård öppning och bra avslutning mot vad jag tror bättre motstånd än Xenia bjöds. Inte 1000% på slutet men med liknande prestation ska den vara favorit imo.
tips:
(på spelvärde till banodds, inte svensk pool Selfie Queen!)
Venerable
Warrawee Xenia
Sen får man lyssna in skoryck på Åkes etc, Manon barfota runtom men nja ja vem vet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|