Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det är klart vi kommer bli ett U-land om det fortsätter som idag, Vi går ständigt - pga olika faktorer och det satsas som vanligt på helt fel saker. Tror du att Sveriges kassa är oändlig när det strömmar ut pengar varje dag ut ur Sverige. Tror du det blir bättre av att nästan ingen som invandrar får jobb utan går på bidrag, sedan fortsätter vi med arbetsinvandring! Du kanske kan förklara för mig hur inga jobb + fler människor kommer hit löser vår framtid? Det är bara Sverige som sjunker så markant egentligen ställ dig frågan om varför det kan vara så, vad gör Sverige som inte Finland, Norge, Danmark eller Japan gör?

|
Hehe, du får sluta ta allt som domedagsprofeterna på Flashback skriver på allvar.

Vem har sagt att politiken inte hinner förändras under den här tiden? En 20årsprognos litar jag inte speciellt mycket på, det är helt enkelt för mycket som hinner förändra sig under 20 år.
Men visst, invandringen är ett jävla fiasko, och den kommer behöva justeras. Men i övrigt är jag rätt säker på att Sverige kommer vara ett bra land att leva i även om 20 år.