Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-14, 13:34   #9
rico

ricos avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Historiskt sett har inget I-land degraderats och fallit ihop för att bli ett U-land. Det är snarare så att "u-länderna" börjar komma ikapp, och det med en jävla fart. Vilket bara är positivt enligt min mening.

Jag tror att många måste släppa tvångstankarna på att sverige befinner sig i jordens centrum och är världsbäst. Ingen av dessa två illusioner har någon verklighetsförankring.

För att förtydliga för alla: Sverige befinner sig INTE i jordens centrum och sverige är INTE världsbäst. Genomsnittsmänniskan på jorden vet inte vad sverige är för något.

Jag har aldrig förstått varför så många tvångsmässigt klamrar sig fast i isbjörnlandet sverige med ett av världens sämsta klimat när man har möjligheten att flytta.

Med dagens teknik(internet o dyl) går ju allt att göra med en laptop vart man än befinner sig på jorden. Speciellt om man har en sysselsättning som t ex sportsbetting.

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Det enda som är oroande är att vi inte lyckats få fram något stort multinationellt företag sedan 70-talet.
Huvudet på spiken! Tyvärr så tror jag att vi inte kommer att lyckas vaska fram något guldföretag i närmaste framtiden. Om man ser till politikernas visioner, höger eller vänster, så ser det kolsvart ut. Sverige får leva vidare på gamla meriter som t ex SKF, Atlas Copco, Sandvik tills bolagsplundrarna kört dom i botten. Den innovativa svensken har blivit självupptagen och lat. Vem orkar komma på något under den tid man väntar på att bostadsrätten "ska" stiga i värde?

Personligen tror jag att sverige behöver en rejäl ekonomisk kris med en ordentlig bostadskrasch så att svensken vaknar ur sin dvala. Blir vi lite hungriga så kanske vi skapar något.

Framtidens multinationella företag kommer att komma från de "hungriga" länderna.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat