Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-27, 21:03   #91
BreakingBad

BreakingBads avatar

Reg.datum: jul 2021
Sharp$: 1737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag pratar för spelarkollektivet mot spelbolaget. Du kanske känner till att det är 35 procents spelavdrag på V75 och att spelbolaget därmed tjänar mer pengar ju mer det omsätts, och omvänt så förlorar spelarkollektivet mer ju mer det omsätts? För varje miljon det spelas för så drar spelbolaget in 350 tkr och spelarkollektivet förlorar exakt lika mycket. Nästa vecka när det är ännu större jackpot spelar kollektivet ännu mer och förlorar därmed ännu mer pengar.

Det är för spelbolaget totalt ointressant hur ditt resultat som enskild spelare är. Men du låter ju positiv till detta så jag utgår från att du drar fördel av det genom att spela mer och dra in mer på dina sjuor när det är jackpott och spela mindre och därmed förlora mindre på dina konfiskerade femrättspengar när det inte är jackpott. Då spelar du precis som de utländska spelsyndikaten och inte som dom som varje vecka och varje V75 omgång spelar i stort sett likadant och för lika mycket pengar. Där finns de stora förlorarna såvida dom inte prickar in sina en gång om året sjuor just en vecka när det är stor jackpott och har ett sanslöst flyt med att gardera rätt lopp med skrällarna just den omgången.
Reglerna kring detta är ju offentligt publicerade för ”spelarkollektivet”. Vet inte varför du blandar in spelavdrag i dessa diskussioner i och med att den del av pengarna som flyttas till en senare omgång flyttas till 100% och ATG tar ingen del av dessa pengar, rätta mig gärna om jag har fel. Fördummar du ATGs svenska spelare? Självklart omsätts det mer när det finns mer pengar i potten kontra en vanlig omgång, även från svenska spelare. Enligt ditt resonemang är det bara utländska storkuponger som spelar mer och vinner vid ”megajackpots”. Du har ju upprepat denna argumentation vid ett flertal tillfällen i flera olika trådar som om det vore en självklarhet att detta är negativt för spelarna. Jag förstår inte poängen, hjälp mig gärna förstå resonemanget. För egen del spelar jag mer när det finns mer att vinna och mindre eller inte alls när det inte finns något spelvärde, och vill tro att majoriteten av spelarna är rationellt tänkande och gör likadant. Det är upp till individen att spela och avgöra sin egen insats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)

Senast redigerad av BreakingBad den 2022-08-27 klockan 21:04.
BreakingBad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat