Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-27, 21:16   #93
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag pratar för spelarkollektivet mot spelbolaget. Du kanske känner till att det är 35 procents spelavdrag på V75 och att spelbolaget därmed tjänar mer pengar ju mer det omsätts, och omvänt så förlorar spelarkollektivet mer ju mer det omsätts? För varje miljon det spelas för så drar spelbolaget in 350 tkr och spelarkollektivet förlorar exakt lika mycket. Nästa vecka när det är ännu större jackpot spelar kollektivet ännu mer och förlorar därmed ännu mer pengar.

Det är för spelbolaget totalt ointressant hur ditt resultat som enskild spelare är. Men du låter ju positiv till detta så jag utgår från att du drar fördel av det genom att spela mer och dra in mer på dina sjuor när det är jackpott och spela mindre och därmed förlora mindre på dina konfiskerade femrättspengar när det inte är jackpott. Då spelar du precis som de utländska spelsyndikaten och inte som dom som varje vecka och varje V75 omgång spelar i stort sett likadant och för lika mycket pengar. Där finns de stora förlorarna såvida dom inte prickar in sina en gång om året sjuor just en vecka när det är stor jackpott och har ett sanslöst flyt med att gardera rätt lopp med skrällarna just den omgången.
Vad jag reagerar emot är att du felaktigt använder begreppet konfiskering. "Fiscus" betyder förverkande av egendom till staten. Jag tycker det är bra, att småvinsterna förs över till nästa omgång. Idag fick sjurättsvinnarna 21 miljoner från förra veckans småpengar. De 3000 vinnarna fick på det viset 7000 i extra utdelning. De fick det du kallar konfiskering.

Sedan gör du dig själv till talesman för spelarkollektivet. "Jag pratar för spelarkollektivet." Struntprat! Det gör du inte alls. Många håller med dig - men din självpåtagna ledarroll tror jag inte att majoriteten delar.

Till slut skall du inte försöka läxa upp mig med grundregler som skatteavdrag på 35 %. Jag har arbetat inom regeringskansliet och kanske kan betydligt mer om dessa frågor än de flesta andra - inklusive dig. Vad gäller mina system så offentliggör jag mitt bolagssystem, som kostar runt 1500:- varje vecka på Sharps. Oavsett om det är jackpotomgång eller ej. Jag och mina medspelare spelar V75 för att det är roligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), DIF (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat