Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Till dagens V75 tillfördes 21 miljoner från förra veckan. 30 miljoner förs vidare till nästa vecka. Konfiskering????????
Jag känner mig inte grundlurad av att inte fått några enstaka kronor i utdelning. Idag rörde det sig om 140 stycken femmor, som förstärker nästa veckas 7-rättspott.
Krasst sett var det bra, att jag slapp få sex rätt om jättefavoriten vunnit sista avdelningen. Med Moni Viking gav sexorna 106:-, vilket är betydligt mer än om DFZ vunnit.
Tycker man ska vara försiktig med att skrika om "konfiskering" och "grundlurad".
|
Visst fasen är det konfiskering eller rentav stöld att ta pengar från en spelpott och flytta till en annan pott där nya spelare för ta del av pengarna ? Självklart skall alla pengar i en spelomgång delas ut och nollställas. Detta har jag tjatat om sedan jackpott infördes och ATG svarade till slut efter hård ordväxling i princip: läs spelreglerna och håll käften.
Jag tycker ett spelbolag med statliga intressen skulle hålla sig för god att flytta pengar från en spelomgång till en annan med reklam värdet av Jackpott som täckmantel. Helt omoraliskt i min värld. Om jag som privat person startar ett lotteri och behåller en del av förväntade vinst pengarna och för över detta till ett nytt lotteri åker jag troligtvis i finkan.