Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-28, 09:14   #96
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad jag reagerar emot är att du felaktigt använder begreppet konfiskering. "Fiscus" betyder förverkande av egendom till staten. Jag tycker det är bra, att småvinsterna förs över till nästa omgång. Idag fick sjurättsvinnarna 21 miljoner från förra veckans småpengar. De 3000 vinnarna fick på det viset 7000 i extra utdelning. De fick det du kallar konfiskering.

Sedan gör du dig själv till talesman för spelarkollektivet. "Jag pratar för spelarkollektivet." Struntprat! Det gör du inte alls. Många håller med dig - men din självpåtagna ledarroll tror jag inte att majoriteten delar.

Till slut skall du inte försöka läxa upp mig med grundregler som skatteavdrag på 35 %. Jag har arbetat inom regeringskansliet och kanske kan betydligt mer om dessa frågor än de flesta andra - inklusive dig. Vad gäller mina system så offentliggör jag mitt bolagssystem, som kostar runt 1500:- varje vecka på Sharps. Oavsett om det är jackpotomgång eller ej. Jag och mina medspelare spelar V75 för att det är roligt.
Nä för dig är det då bara att spela på och inte bry sig om det där med var pengarna du spelar för tar vägen.

Igår skulle det vara en fantastiskt spelvärd omgång igen (som alltid i stort sett enligt spelbolaget). Det slutade med att 69,5 miljoner försvann i spelavdrag eller till nästa helg . Det är fakta. Varenda krona av dessa 69,5 miljoner förlorade spelarna som spelade V75 igår.

Och om dessa jackpottregler inte funnits så hade större andel av gårdagens omsättning (65 procent) gått tillbaka till spelarna än vad som nu blev fallet (60 procent) trots massor av extrapengar i sjurättspoolen.

Idag är det V75 igen. Då flyttas alla ev konfiskerade pengar till en lördagsomgång i slutet av september. Det är säkert inget problem för dig heller. Det gäller ju bara att sätta sjuan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat