Axevalla surr
Härliga Axevalla bjuder upp till trav men omgången är väl ingen höjdare sport mässigt. Dessutom flera storfavoriter men några kluriga lågklassiga lopp för den som letar skrällar.
V64 1) 11 Dat’s So Cool. Dreamteamet Jepson/Martinsson bevakar jag nästan alltid. Jepson är i min värld absolut en av Sveriges bästa och skickligaste kuskar. Men jäklar vad skit han fick i början av karriären. Utskälld till höger och vänster även från kuskkollegorna.
Men åter till spel favoriten. Jag tror meriterade hästen fixar 40m tillägg. Ganska behagligt motstånd och visst är det långt upplopp på Axevalla ?
V64 2) 1 Kendall Jackson. Dreamteamet igen ! Hästen gick bra senast och stor risk för repris.
Men 3 Judge D måste nog bevakas. Gått bra hela sommaren dock i enkla gäng. Bör få en bra resa på läget.
Men 3 åringar är 3 åringar. Visst lurar de skrällar i vassen.
V64 3) Kvällens öppnaste lopp.
Jag förordar udda nummer bakom vingen typ 1-3-5-7 i första hand men det känns som helgardering är ett bra hjälpmedel att lösa loppet.
V64 4) 7 Silvertail är mitt drag i loppet. Den där Casillo har alltid starthästarna iordning och Jepson har vi ju hyllat tillräckligt förut.
8 Cassandra Ferm är ju definitivt bästa hästen och har dessutom två raka från spår 8 ! Hm är kanske onödigt att gadda ?
V64 5) 2 Cabasse. Har ett grymt sommar CV. Fyra i sprintermästaren och vinst på V75. Dessutom perfekt start spår. Övriga får nog kämpa om andrapriset.
V64 6) Mina Chansstreck i lurig avdelning !
4 Sören Palema är draget. Ok spår 4 i volt är inte bra men fixar Crebas starten är det en bra chans.
5 Bolzano Da Quattro. Tog sig en startgunga senast men mycket bra dessförinnan vid skrällseger.
7 Keep Flying Rapida. Jämn och säker och kan ta piken. Har lite magkänsla.
Men loppet känns helt vidöppet i min värld.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Gotland (+6)
Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-08-30 klockan 10:40.
Anledning: Rättelse i text
|