Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-31, 15:55   #26
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Med 2 färre lag i ligorna så föreslår jag följande ändringar i båda ligorna:

Med 12 lag istället för 14 så blir det 32-36 spelare fler på free agency.

Därför tycker jag vi utökar roster size med 1 flex och 1 bench så kommer vi använda 24 av dessa spelarna.

Spelschemat har FindingDeebo kommit med förslag kring. Det blir inte perfekt hur man än gör, så det blir att välja något alternativ som man tycker är bäst.

Jag ogillar att slutspel avgörs på en vecka eftersom en mongoprestation kan avgöra allt. Kriga i månader för att åka ut på att en tredje WR drar in 45 poäng en vecka helt plötsligt.

Det blir nog inte heller optimalt att man möter vissa motståndare 2 gånger, det brukar tyvärr i regel alltid bli så att bottenlagen inte orkar bry sig mot slutet av säsongen och då blir det orättvist att några kommer få dubbla möten med bottenlag. Detta är ju iofs helt random vilka som får den fördelen, men skulle vara jobbigt att bli passerad i tabellen för att någon får gratisvinster vecka 13+14.

Mitt förslag är 11 veckors grundserie, alla möter alla 1 gång vilket blir helt fair.

6 lag till slutspel och top 2 står över kvarten. 2 veckor varje slutspelsomgång.

Det blir lite BYE i NFL under slutspelet, 1 BYE vecka i kvarten och 1 BYE vecka i semin, men man får alltid 1 full vecka. Har man BYE-spelare vecka 13+14 var det troligen en av anledningarna som gjorde att man kom till slutspel genom att slippa BYE vecka 1-11. Så det är väl lite av en risk/reward man får ta med i sin beräkning. Om det inte passar får man väl ge slutspelsplatsen till någon från plats 7-12 som gärna tar chansen.

Finalen blir vecka 16+17 och vi slipper oberäkneliga vecka 18.


Spelar egentligen ingen roll för mig hur vi gör och detta är bara vad jag tror blir bäst.

Vill flera av er ha någon annan lösning så kör vi på det, lär väl dock bli svårt att få alla att säga sitt innan draften imorgon men vi får se.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2022-08-31 klockan 16:07. Anledning: Räknade fel på schemat...
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat