Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-31, 18:18   #27
MonstersOfTheMidway

MonstersOfTheMidways avatar

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 220
Standard

Hej på Er,

Här kommer min syn på slutspelet. Jag har tidigare varit med i ligor med slutspel under bye veckor och det är fullständigt vansinnigt. Det har i princip aldrig slutat väl. Därför vädjar jag starkt att inte spela ett slutspel under bye veckor.

Mitt förslag är rätt så enkelt. Med tanke på att vi är 2 färre så anser jag också att vi inte behöver 6 lag till slutspel. Tidigare år har 6 av 14 lag gått vidare. Alltså mindre än hälften. Nu är vi 12 lag och att då 6 går vidare gör att grundserien i princip blir mindre viktig.

Förslag är att 4 lag går vidare. Alltså 4 av 12. Då hamnar vi på mindre än hälften av lagen.

Vi spelar grundserien till v.14. Vissa lag möts då två ggr men jag ser inga problem med det. Vi vet inte när schemat skapas vilka lag som kommer vara "bättre". Det kan likaväl vara så att ett slutspelslag möter ettan två ggr som att man möter ett lag som är avhängt.

v.15 är det slutspel mellan lag 1-4.
v.16-17 är det final för vinnarna ovan.

Det finns inget beslut som är perfekt och som alla kommer gilla. Det är lite speciellt nu med 1 vecka till, 2 mindre spelare etc, fler bye i slutet osv.

Nu är det som du skriver Lazlo. Det är draft imorgon och tyvärr så kommer inte alla läsa detta eller ens kanske ha en åsikt.

Jag kan absolut ha fel men jag är väldigt orolig att ligan blir rejält tilltrasslad om vi kör upplägget ovan. Men det är som sagt bara min åsikt!

Har fullt förtroende att dina beslut Lazlo är de som passar ligan bäst. Ville dock bara ge min syn på det.

Ha det!
"Winning is great, sure, but if you are really going to do something in life, the secret is learning how to lose. Nobody goes undefeated all the time. If you can pick up after a crushing defeat, and go on to win again, you are going to be a champion someday."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat