Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Jag trivdes också i Norrlandsluften. Var ju uppe Fredag - Lördag.
Bodentravet på Fredagen och på Food Festival i Luleå på Lördagen.
Vart smått euforisk i Luelå!
ALLA man träffade var supertrevliga. Luleå verkade vara en stad i som hade det mesta man behöver. Även små butiker verkade överleva och t.om gå bra. Butikspersonal gjorde sitt yttersta för att hjälpa till. Var beredda att rita en karta till en butik som hade det jag letade efter om det inte fanns i deras butik. Sen var - tack och ha en trevlig dag ! Standard när man lämnade butiken.
På Bodentravet håll ordningsvakten vid restaurangen upp dörren och önskade trevlig kväll när man skulle gå ut!
Busschauffören stannar och går ut och pekar vart jag ska gå för att hitta dit jag ska. Sånt händer inte i Stockholm…
Är ju van från Stockholm att alla små familjedrivna butiker med personlig service får stänga en efter en då de inte kan konkurrera med butiksjättar som öppnar stora varuhus och Outlets med billiga priser men med noll service :-/
Det var som att komma tillbaka till det Stockholm jag växte upp i när de lokala butiker som Järnhandlare , skoaffärer och klädbutiker med personlig service kunde överleva även utan cityläge. På den tiden existerade inte heller alla de former av våldsbrott som nu är vardagsmat i Stockholm.
Upplevde inte hur mörk och kall en vinter kan vara men första känslan var att i Luleå skulle jag trivas att bo 
|
Härligt Basse.
Jag måste erkänna att äkta Norrland är en vit fläck på min karta. Trots att jag rest runt i nästan hela världen. Skämmigt.
Östersund och Umeå har jag besökt ett antal gånger. Men en infödd Kiruna bo räknar väl dessa orter till södra Sverige

Kul med nya miljöer och intryck även i lilla Sverige.