Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-14, 20:48   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-15 New York Knicks - Houston Rockets (NBA)


Datum: 2010-11-15
Tid: 01:35
Sport: Basket
Land: USA
Liga: NBA
Match: New York Knicks - Houston Rockets

Spel: Under 214.5
Insats: 10.00
Odds: 1.926
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Lagen som mots inatt far alldeles for mycket respekt av spelbolagen (och public) nar det galler totalerna.

NY Knicks ar 3-6 i O/U statistiken med 207.7 poang i snitt for linorna. I dessa matcher har man producerat 102.4 poang framat och slappt 105.3 bakat. Laget skjuter mycket men gor det valdigt daligt och det snabba tempot gor att det blir mer och mer missar ju langre matcherna gar. De fem startersen gor ett bra jobb, fran och till, med Amare Stoudemire som det stora namnet. Banken imponerar inte.

Rockets ar 3-5 i O/U och har efter en up-tempo inledning av sasongen saktat ned nagot (1-5 de senaste sex). Det stora problemet for Houstons defensiv ar 3P, nagot som Knicks inte gor bra alls. Yao Ming ar questionable men aven om han spelar inatt bor det inte paverka mycket da han har haft en hogst medioker sasong.

Pa det hela taget tycker jag att under kanns vettigt har. Ryktena om att Steve Nash planerar flytt till the Big Apple gor definitivt inte Knicks till ett Suns. Knicks borde fatta att om man ska ha en chans sa ar det inte en snabb offensiv som galler, man har inte fysiken for att sla Houston i det spelet.

Taktpinnen bor inte nodvandigtvis ligga i Rockets hander (linan ar satt till -2.5 pa bortalaget) och Knicks har som sagt intresse av att halla detta i seg takt. Jag tror inte heller att det kommer bli en alltfor tight match, da bada lag spelar relativt ojamnt. Att de skulle snitta 54 poang eller mer per quarter kanns inte troligt nog for att fa mig att avsta. Jag ar saker nog att testa 10/10.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+1), speedmagic (+1), norrbacka (+5), Lillens (+1), illen (+6), Boone (+5), Rejs (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat