Ämne: Raimonds Ö/U
Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-15, 14:11   #16
tino

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Intressant projekt!

För att göra mål behöver man göra ett avslut på mål, och jag tror således att mycket vikt bör läggas just på hur många avslut på mål som förväntas i en match. Om du kan hitta en formel för att få fram detta (bortsett från ren historisk statistik) tror jag du kan hitta en fördel. Tenderar t.ex. en viss formation mot en annan formation generera fler skott?

Det jag försöker säga är att bara för att två lag som gör många mål möts behöver det inte betyda att det kommer göras många mål. Det kanske istället blir tillknäppt och mindre målchanser pga spelstilen. Jag tror som sagt mer på att hitta andra mönster, likt det jag t.ex. nämnde ovan.

Personligen gillar jag att spela på odds strax över 2x pengarna vid O/U spel, just för att det oftast sker saker som förändrar matchbilden, t.ex. ett tidigt rött kort gynnar spel på U2.5, och det känns som att det oftast sker något som gör att det i slutändan aldrig blir som man tänkt sig, och då vill man sitta med ett odds som betalar tillbaka mer på coinflippen.

Aningen flummigt inlägg kanske, men jag skulle vilja se en torrkörning på O/U odds och spela utfallet som ger 2.1-2.2x blint och se vart det slutar. Om jag får tid över gör jag en datakörning med historiska odds och resultat.

Återigen, ett intressant projekt, då jag själv är mycket för statistik. Ser fram emot mer!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat