Visst är det bra chans för flera av storfavoriterna idag men på GS75 drar det snabbt iväg om någon/några av de faller då radpriset snabbt tar ut sin rätt.
Så jag säger SYN på dem och letar orsak att ta med några bakom dem.
Vi börjar med Jorma från bakspår i sjätte. Visst är hästen fin och har vunnit från bakspår på Rättvik tidigare. men det är treåringar vi pratar om här och i min värld sitter
5 Frazze i spets direkt och därifrån ska man slås. Bombade enkelt till ledningen på Skrubbs senast och blev nerplockade av den inte helt obekante Jikken som fick luckan i ett något skralt fält i övrigt. Men Jikken fick allt kämpa för att hinna dit och med lite häx från bakre ledet kan det bli för långt fram för de mer betrodda.
7% nu.
I fjärde ser väl det mesta upplagt ut för Mjölneröd med
1 SKs Ariel och det kanske kan vara en spik ändå. Jag tycker dock det finns lite roliga bakom även här och tittar då främst på hemmahästen
8 Björlifanner med duktiga Natalie Blom. Tidig för mig till 3% nu. Men det finns fler här att kika närmare på. Någon av bakspårshästarna
10 Månremus och
11 Vollanfaks kanske kan komma till om det laddas lite för hårt i inledningen och på kallblod är det som alltid intressant när någon får Uffe O upp för första gången (
6 Norrbo Odin). Jag nämner även
4 Höstbo Elis och visst kan kanske till och med
9 Bäcklös Uriel vara ett drag.
SVÅRT! Kanske ska spika favven ändå...
Nåväl, långt kvar!