Visa ett inlägg
Gammal 2022-09-27, 22:35   #21
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 242
Sharp$: 2990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pickle-Crusher Visa inlägg
Nu är första omgången spelbar.

Förutom vinstgruppen för 13 rätt, som kommer leva sitt eget liv, blir det tre vinstgrupper. Om ingen har 12 rätt (lär hända ofta) flyttas den potten ner så det blir utdelning på 9-11 rätt osv.

Ska bli spännande att se vart detta tar vägen, omsättningen drog ifrån insomnade Big9 direkt, vilket känns lovande.
Eh. hmm. nja. Gillar Big 9.

Jag avvaktar i två år, då kanske, provar jag någon femtilapp.

Då kanske jackpotten nått sin maxstorlek och delar av de 30% av 75% återbetalning spiller över på övriga tre vinstpooler och gör att veckliga återbetalningen överstiger dagens 52,5%.

Jomenvisst eget liv lär 13 rättspoolen leva. Utan att räkna jättemycket anar man vad det handlar om, om garantin är 50 M och man gissar generöst och säger 10 M i omsättning, låt vara att omsättningen kan vara något bättre(?) innan folk tröttnat och (definitivt högre om två år när jackpotten är runt en halv miljard.), med 10M i omsättning läggs 2.25 M på potten per omgång, så under 50/2.25=22.2 omgångar riskerar de varierande mängd garantipengar. Denna summa måste antas vara liten i förhållande till risken att delar av den går ut, vilket ger en uppfattning om vad vinstchansen är.

Jag kan inte matematiken i termer av standardavvikelse etc men vad ska man gissa, går jackpotten ut en gång på 3-4 Miljarder spelade rader(jag räknar med att folket inte spelar jätteoptimalt)?

Är det enbart Svenska Spels legitimerade kunder som spelar på detta spelet eller är det som Euro jackpot ett samarbete?

Hursomhelst, 52,5% får mig att tröttna redan innan jag öppnat kupongen. 75% är oxå dåligt, åtminstone innan jackpotten nått maxstorlek.

Varför ska man välja "Fullträff" ?

Marathonbet har länge haft Toto 15 (15 matchers tips med 50 cent i radinsats) och en del andra spel med liknande upplägg, med skillnaden att de har 90% återbetalning och mycket mindre del till jackpotten. Dessutom kan man vid spelstopp ladda hem varenda spelad rad i en fil, dvs total transparans.

Dessvärre låg Toto15 under Curaçao licens och Marathonbet är ryskt...

Big 9 delar ibland, vid vissa jackpottillfällen, ut mer än insatserna, ändå är intresset lågt där.
Nya spel har svårt, ingen ifrågasätter ett legendariskt spel som Stryktipset emedan nya synas i sömmarna och ratas känslomässigt, låt vara att ratningen av Big 9 förmodligen till stor det består av dissonans eller rent av ointresse av spel (på antal mål) hos snittkunden som hellre hejar på sitt lag och kryddar med en Stryktipskupong?


Dagens spelutvecklare tycks ha helt andra värderingar(man får anta att de eller deras kollegor har koll på matematiken) än de som skapade Stryktipset och V65 (utan jackpot).
Se på ATGs Top 7 - i min värld helt felkonstruerat sett till svårighetsgrad(vid 12 startande hästar) kontra pott, eller trodde de att de skapade en ny Quinté Plus utan Plus ? Hade de valt Top 6 hade spelet åtminstone haft ett kul namn.


Är det av sentmentalitet SvS valde 13 som antalet matcher, eller för att dra nytta av Stryktipsets popularitet?
7+ (i kombination med 13 matcher) förstår jag är där för att straffa loose cannons som inte använder Pix.
(Dock förstår jag att ur matchfixningsperspektiv hade 6+ eller till och med 5+ varit att föredra).

Antal-mål-spel har, gissar jag, inte alls samma popularitet som 1X2-spel på enskilda matcher, låt oss se om det är mer populärt serverat över 13 matcher.


3.3 Spelregler Fullträff, sida 12
https://cdn1.svenskaspel.net/content...sportkryss.pdf
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-09-30 klockan 01:22.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat