Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-15, 17:03   #6
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

Vi får se om det blir nåt spel...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat