Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-14, 17:03   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Lördag 15/10 - Solänget - V75

Norrlands trav är inte att leka med för en sörlänning som jag. Men lite Dan före Dan funderingar är ju likväl en trevlig aktivitet i Höstmörkret.

V75 1) Bronsdivisionen borde väl gå att lösa med tre betrodda ?
1 Maybach W.F. står väl lite halvhårt inne i Brons men räds nog inte distansen.
5 Mellby Joker. Är oxå stark och rejäl men voltstart kanske är en fälla ?
7 Castor The Star har matchats i tuffa gäng och fick en behaglig vinst senast i enkelt motstånd. Befogad favorit och lär väl anlitas som spikförslag.

V75 2) Lågklassigt 15 hästars stolopp som känns garderingsvänligt i min värld trots en mycket stor favorit.
3 Olly Håleryd har fina meriter och är befogad favorit men 63% är helt galet i denna typ av lopp. Ett par omstarter med ganska orutinerade hästar kan ställa till de trots bra spår och locka fram 0% arna.
7 Heaven’s Pace är mitt måstestreck. Har tuffat på i enkelt motstånd och har nog lite smygform. Dessutom är Djuse pojken är en grym driver.

V75 3) Lite tråkig Guld med endast 8 hästar.
2 Pinto Bob är loppets luring. Robban sitter på botbänken men skickar upp ett gäng vinstdugliga hästar till Ö vik ovalen. Hästen är bättre än raden och Persson är en ganska stabil driver.
4 Antonio Trot. Har lite svårt att sätta nosen först men är alltid med i striden.
7 Badman är väl med rätta hårt betrodd men ingen blåvinnare i min värld.

V75 4) 15 Nordisar brrr.
Tjomslands Isbjörnar 1 Ros Borken och 5 Brageson måste väl bevakas.
Mitt drag är 12 Lome Storm. Stark och rejäl och kan tuffa på i tredje spår om travet funkar. Psst Robban tränar. Men jag vill nämna att jag är Iskall på Isbjörns tips. (Oxå)

V75 5) Klass 2 är Klass 2 !! Gardering är ju bara förnamnet.
Mitt chans drag är 5 Knutte Sting. Gått bra i enkla gäng och nu är det upp till bevis. Psst Orlando Vici gener i hästen

V75 6) 4 L.L.Royal. Lite halvseg senast men då var det ju 3 varv. Spets och slut ? Är nog ett ganska bra singelstreck.

V75 7) 3 Laredo Boko. Har väl inga meriter på sprint men perfekt läge och dugliga hästar går väl bra på alla distanser ?
6 Simb Zacky får stänkarvarningen. Rikstotovässad och bra inne i klassen. Dahlborg är en rutinerad driver som kört lopp både i USA och Canada.
Spets och slut ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-10-14 klockan 18:33.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat