Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Inte alls omöjligt.
Hans Crebas har man bränt sig på lite för många ggr för att hänga upp tipsen på.
Hattusa är struken, tycker att det öppnar upp sig lite. Kan man hoppas på en riktig stänkare i det här loppet?
Kan man hoppas på 3 Ready Doc, att Jörgen S äntligen får till det i sulkyn? 15% i år är betydligt bättre än ifjol.
3 Awesome Kronos har väl skrällt förut - när han bjuds dom där sjukt passande loppen.
Tipset är att kolla årstidare. Och Axevalla.
|
Kollade årstid och Axevalla för Gerben.
2020-10-25 var han tvåa i ett tufft breederslopp i Berlin där Toto Barosso var favorit
2021-10-25 oplacerad i Berlin i ett breederslopp av hög klass där Wild Wild West och Toto Barosso var favoriter för att efter det vinna två raka lopp i Sverige i sina två starter November och December.
Tror Crebas går all in för ledning i kväll och att ingen av de på framspår vill ha Gerben i dödens så jag tror Gerben blir släppt till ledning inom 200m om han nu inte tas sig dit av egen kraft.
Jag spikar på mitt system.
13 Vincetius får bli kompletterande spik.
Har avslutat starkt i sina två senaste lopp och nu är det spårtrappa där han är bäst i klassen. Axevallas upplopp passar Vincentius perfekt och jag tror Vincentius kämpar ner dem över upploppet.
Försöker fälla favoriterna i avd 2,4 och 6 som jag tycker är kvällens skrällopp.
I första låser jag på spetshästen och bästa spurtaren. 3 Bull Lock och 11 Diva Ravina.