Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-22, 12:48   #36
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Det verkar som att jag var optimisten i tråden. Övriga är då uppe i det blå.

Omsättningen är inte alls vad jag trodde och dalar, låt vara att det idag är sista helg före lön och det lanserades en lönehelg, oavsett ser omsättningen ut att bara vara max 35% av det jag alltför optimistiskt gissade på. Dåligt gissat av mig.

Det kommer att ta tid att fylla på jackpotten.


Vad gäller spelets bra eller anus står jag fast vid anus.

Som alla förstår vid det här laget hade jag personligen aldrig släppt igenom det här spelet om jag varit chef, och hade jag varit konstuktör hade jag givit upp med ramarna om 75% återbetalning!
Som spelare hoppas jag att återbetalningen marknadsanpassas, avstår från att spekulera huruvida det är sannolikt.


Två stora fel, med upprepning av det jag redan sagt innan premiären:

Den breda massan är inte intresserade av att tippa antal mål, inte på en och absolut inte på 13 matcher. Varför passade de inte på att ta bort Måltipset som för en tynande tillvaro och som dessutom genomskådas av många på det att återbetalningen är låg trots ständig jackpot!?

Återbetalningen.
varje vecka går (minst) 52,5% tillbaka och den som har flest rätt får mest, det senare är bra, det förra är för lite.

***


Det finns bättre spel,
åtminstone när där är jackpot på exempelvis Stryktipset som även utan jackpot är mer intressant, i min högst subjektiva värld, för av de 75% som blir pottpengar på Fullträff är bara 70% (52,5%) inom räckhåll, låt vara att det efter många år om jackpotten vuxit till sin maxstorlek spiller över nya 13-rättspengar ned på övriga vinstgrupper.

En viktig detalj är att i mitt tycke alltför stor del av de 75% som ändå återbetalas går till den svåråtkomliga jackpotten. 10% hade räckt, nu har de 30%.

Med det sagt skulle gränsöverskridande spel kunna göra spelet mer intressant, med tillhörande större omsättning, men i grunden är aven 75% en trist återbetalning och jackpotten är närmast försumbar sett till hur sannolik den är att pricka.

Jag hade älskat spelet med 85% tillbaka och 10% max till 13-rättspotten.
Målradarn de har för ens kupong är briljant.

I dagens utförande älskar jag Big 9 och Stryktipset samt Europatipset om jag spelar fotbollsspel, Fullträff, tja, ingen hit, jag trodde faktiskt de skulle få spelet att rulla på, men tydligen underskattade åtminstone jag folket som kanske trots allt funderar över återbetalning eller så är hela förklaringen att antal mål är ointressant för folket!?

Jag har satsat 8 kronor på Fullträff hittills, möjligt att jag någon gång i framtiden loggar in på fyllan och satsar 8 kr till.


Slutord
Det har aldrig legat i Statens intresse att tillhandahålla attraktiva skicklighetsspel med vettig återbetalning, spel skall historiskt ses som en straffskatt för dåliga "matematiker", problemet med Fullträff är att antal mål inte engagerar som nöje heller!



Fullträff - av optimister för optimister.



Med reservation för eventuella faktafel.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-10-22 klockan 13:39.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat