Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-07, 12:58   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Måndag 7/11 - Halmstad - V64 mm


November veckan startar med 2st V64 och V68 trav på Väst o Syd kusten. Många tunna lopp med få deltagare och låga startpoäng. Det är väl lite årstidsbetingat men lite dålig taiming av tävlingarnas planering.

Halmstadsurr

V64 1) Endast 6 startande i nuläget men likväl ganska halv öppet.
2 Japiro Queenstår bra inne men verkar lite bortglömd. 4% !! Ok vinner inte så ofta men har nog lite smygform. Gick bra på distansen senast.
3 Italy Mearas.Välstammade märren står hårt inne pengamässigt men Ebbinge har stallform. Spets och slut ?
4 Duchesse W.F.är hårt betrodd. Ok stark och rejäl men gynnas väl knappast av distansen ?
5 Heartbeat Julieär däremot distans gynnad och dessutom Rikstoto härdad. Kan vara chansspiken.

V64 2) Vidöppet är bara förnamnet.
7 Dubbio Amleticoär ett spännande drag. Ok orutinerad IT filur och dessutom voltstart igen!! Arnqvist får ta fram sina bästa körhänder. Det gick ju bra senast i Sverige debuten.

V64 3) 2 Amazing Lady har gått bra i sina oktober starter och måste väl ha en bra chans i klurigt stolopp.
11 Molly Vici blev lite bortkörd senast men gick bra på Solvalla näst senast. Men läget är (för) tufft.

V64 4) 6 Global Delayed är klar första häst. Ok segrarna tagna i enkla gäng och första gång bakom bilen kan vara lite minus.
Bakom känns det blunda och peka. Kan dock hästarna för dåligt.

V64 5) 3 Cassandra Ferm är mitt drag i loppet. Lopp i kroppen och Ebbinge har stallform. Dessutom gillar jag Stall Schermer hästar.
9 SAN Sebastian är kanske bättre häst mot häst och kommer med 3 raka men läge och distans känns som ett minus. Favorit i fara i min värld.

V64 6) 9 Four Guys Dream är mitt chansdrag trots debut efter lång paus p.g.a halsproblem. Jag tror Håkan har gnuggat på och har hästen iordning.
Bakspår är ingen nackdel. Hästen är normalt vassast sista varvet. Vunnit från bakspår förut. Men visst finns det rutinerade filurer emot typ : Dragster, Staro, Pastore, Ferrari och Sweetman. Psst 6 Sweetman är nog värst emot trots sina 9% ! Övriga nämnda känns lite ”tveksam form varning” kandidater.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5), Hansin (+5), Dahle (+6)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-11-07 klockan 13:00.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat