Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-16, 13:24   #22
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Joe Lauzon - George Sotiropoulos (UFC)

Datum: 2010-11-21
Tid: 01:10
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Joe Lauzon - George Sotiropoulos

Spel: Joe Lauzon
Insats: 4.00
Odds: 2.800
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag tycker G-sot har en lite suspekt haka trots att han officiellt inte har förlorat på TKO/KO, kanske är det åldern som börjar komma ikapp då han hunnit bli 33 år och J-lau svingar ju på ganska ordentligt så chansen finns helt klart. Dessutom har G-sot sett trött ut i tredje ronden mot både Pellegrino och Joe "daddy" och mot en fighter som J-lau kommer han få spendera ännu mer energi. Kan nämna att J-lau också var riktigt trött i 3:e ronden mot Stout men det är normalt när det var första matchen efter långt skadeuppehåll.

J-lau är fortfarande ung i sammanhanget med sina 26 år och blir bättre hela tiden. Jag har haft lite förutfattade meningar om hans striking tidigare men i ärlighetens namn så är den helt ok om än inte teknisk. Visst är G-sot's boxning bättre men jag tror inte att det blir en matchavgörande faktor. J-lau är mer aktiv på fötterna och borde kunna sätta en del legkicks på G-sot som är ganska stillastående och håller händerna högt utan att behöva riskera att bli nedtagen.

Nedtagningarna då, fördel J-lau tycker jag eftersom han är mer explosiv i det momentet. G-sot gör de flesta nedtagningarna från kort distans men det är mot motståndare med betydligt kortare reach som har varit tvungna att gå in nära och den fördelen har han inte mot J-lau.

BJJ övertaget får ges till G-sot som är en high-level svartbältare, J-lau har lila bälte men jag tycker hans bjj håller högre klass än många andra lilabältare.

Jag tror inte att de lyckas submitta varandra om det nu inte är för att nån blir skakad stående och hamnar i dålig position på marken. De blir nog nedtagningar och kontroll som avgör den här matchen. G-sot vill säkert hålla det stående och vinna på ett säkert domslut men jag tror att J-lau kan ta ner honom eller knocka honom stående.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat