Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-16, 14:32   #27
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Matt Brown - Brian Foster (UFC)

Datum: 2010-11-21
Tid: 00:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Matt Brown - Brian Foster

Spel: Matt Brown
Insats: 4
Odds: 2.300
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Här tycker jag oddsen är lite för höga på Brown fortfarande (2.30 nu), det borde bli en riktigt jämn och tuff match som jag tror kommer gå tiden ut. Tycker Brown har en liten edge stående och i clinch (judo) medans Foster har bättre brottning. Båda är riktigt tuffa jävlar och det kommer nog smälla på duktigt. Stor potential för fight of the night!

Brown kommer alltid till match med grym kondis, han är väldigt allround och om det är nåt han saknar så är det väl offensiv brottning. Han har ett ganska bra takedown defense och hans bjj är bra både från toppen och botten. I clinchen är han jobbig att möta och han har riktigt bra nedtagningar på judovis. Hans standup är bättre än Fosters och han mixar slag, sparkar och oortodoxa tekniker på ett bra sätt.

Foster är helt klart en kompetent fighter men så här stor favorit mot en kille som har bevisat att han kan mäta sig med toppen i divisionen? Nej nej, det håller jag bara inte med om. Foster är mer rörlig och explosiv än Brown men har inte samma power och han gillar att stå och tradea.

Båda försvarar sig bra från guard så jag tycker inte submission känns så troligt men de kommer säkert göra vissa försök som förmodligen renderar i tappade positioner. Jag tror det kommer bli en del grötande i clinchen och den striden ska Brown vinna. Båda är riktigt tåliga och jag hoppas verkligen att vi får se en lång och underhållande match. Väljer de att stå och tradea kommer en av dem att somna så jag tror att de kommer föröka ta ner varandra istället.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 14:37.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat