Ämne: NBA 16/11
Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-16, 13:59   #2
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6758

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Nu ska vi se om det går bra att förutse linorna när de inte är skrivna.

76ers @Cavs
Sixers har inte spelat bra, har förlorat 3 raka och är 1-5 borta. Cavs har förlorat 2 raka och är 1-4 hemma. Cavs spelar bättre som ett lag, medan Sixers har bättre spelare. Inga skador hos dem medan Cavs kan sakna både Mo och Varejao, som har kört 30min träning i måndags, men är game time dec.
Trots att han är ingen flashy spelare så är det mycket hjärta i Varejao och om han saknas lär det kännas mer för Cavs, speciellt då Sixers är lite korta i fronten och en hög-energi spelare kan få mycket utrymme där (titta bara på Blair som mot 76ers satte 13pts och drog ner 12 rbds på bara 24min).
Tror inte att det blir mycket mer än pk för sidorna (+3 till -3 på nån sida), men Cavs -3 känns lite att ta i. Hursomhelst kan jag tänka mig spela på 76ers från pk. Totalet runt 193 och om Varejao missar då lär det bli smallball och jag diggar överspel.



Raptors @Wiz
Svårt denna, Kleiza coh Evans är game time, Barbosa är inte med laget.
Wiz dras med viktiga skador i Blatche (tränat, tveksam), Wall (på kryckor pga fotskadan, officiellt game time dec, men logiken säger mycket tveksam) och Yi (day-to-day, knä)
Utan Wall och Blatche ser jag inte hur Wiz kan få vara fav här, tror de öppnar på +3.5 och då kanske kan man få dem på +4/+5 vid starten och testa "när stjärnorna missar lyfts resten av laget första matchen" vinkeln. Skulle inte förvåna om Arenas droppar 30+
Ingen hög prioritet i denna dock
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Storchen (+1), eddieh (+1), Fuzzy Dunlop (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat