Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-17, 09:01   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 736
Sharp$: 12933
Standard

Torsdag 17/11 - Åby - V64 mm


Gröten på plats och jag skummar igenom Åby V64an. Lite tunna startfält. Typiskt novembertrav.

V64 1) 2 Hawker Typoon får bli min första häst. Går ner i klass men har lite svårt att sätta nosen först. Dessutom trög från start så spets och slut kusken Uhrberg kan nog inte utnyttja sin pondus i spetskörningen. Ganska jämn och lurigt lopp 8 hästars lopp. Helgaddning är nog inte fel på ett seriöst storsystem.

V64 2) 3 Jikininkiär dunder favorit men orutinerade 3 åringar kan kräva gardering. Normalt vinner väl formkusken dock lite överspelad i min värld.
1 Hardcore D.K.är en fin Propulsion avkomma och är nog med på linjen.
8 Special Chance.The Haapakangas family. har gjort en rivstart nere hos Stall Denco och ersätter Zukanovic. En FINsk förstärkning på Åby banan. Behövs nya fräscha kvastar nu när Robban slutat att städa av på Åby banan.

V64 3)6 Vanity Flairär mitt spikförslag. Tredje raka !

V64 4) 3 Jello W. Vann enkelt senast med Lillgoopen i vagnen. Kuskbyte är lite oroväckande men hästen är bra iordning.
7 Immigrant Am vinner inte så ofta men visat fina takter i senaste starterna. Ok surt läge men ganska startsnabb. 7% är spelvärt.

V64 5) 4 Hurricane Gilbert.Chansspik i ganska lågklassig tillställning. Står perfekt inne.

V64 6) 4 Zaffiro Grif. Hyfsad klass på dagens snabblopp. Westergaard och Korfitsen är mitt Dreamteam Light och hästen har bra form. Det luktar spets och slut eller vinnarhålet och OS. Det blir nog lite starrusning mellan 1 och 4 innan positionerna är intagna. Och visst kan det bädda för en tredje typ 3 Borups Tornado.På Åby gör vinnarhålet verkligen skäl för namnet

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-11-17 klockan 12:05.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat