Ämne: Mantorp
Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-22, 18:07   #43
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Tvärtom Olle, jag gillar de nya parametrarna. Vinstmaskinerna från sommaren vilar i stallen eller har flyttat till Frankrike som du säger, bakhästarna får chansen. Jag ser fram mot vintern och travet! Av de vinster jag fått (i och för sig inte så många) så är minst 75% från vintrarna om inte mer.
Men å andra sidan är loppen på vintern oftast oerhört ihåliga. Körs det någonsin en gulddivision då t ex som mer än några få hästar kan vinna. Att det är spelvänligt på vintern och favoritparader på sommaren en myt som lever än hos många men som inte stämmer.

Gjorde precis en högst ovetenskaplig jämförelse . I Jan resp juli 2022 fanns det 5 lördagar med V75 respektive månad.

Ingen av de fem januariomgångarma betalade sju rätt över 100 tkr och två av omgångarna riktig skräputdelning .
I juli betalade 4 av 5 omgångar över 100 tkr . Två av omgångarna betalade 7 rätt mellan 12 mkr och jackpot (ingen med 7 rätt).

Så att bakspårshästarna får chansen på sämre banor hjälper ju föga när loppen är oerhört ihåliga och med massor av utfyllnadshästar .

Dessutom är spelmenyn så oerhört mycket tunnare. Många dagar tävlas det bara på en svensk bana per dag.

Så svårt att förstå hur man kan tycka spel på trav är roligare på vintern.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat