Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Förmiddags dragen
1) 5 North Dakota märren står perfekt inne och formen är på topp. Dreamteamet måste naturligtvis bevakas.
2) 6 Teanie Spets och slut stänkare ? Örjan upp !
3) 2 Tors Spik Örjan igen. Fixar första vinsten för hästen efter 55 försök ?
Hm ska jag ta den där om Rödluvan Oxå
4) 3 Snowstorm Hannover dags före den gamle slitaren att fixa ännu en seger ? Ok vinner väl inte så ofta men har trots allt 7 mille i sitt CV. Apropå slitare: Valokaja Hindö gör sin start 168 med 8 mille på kontot. Tapperhets medalj. Jagar en matlapp.
5) 1 Murakami här snackar vi bättre än raden. Smack.
6) 1 Need’em Kihlström - Rede’n - Propulsion. Alla hm ”goda ” ting är tre  Hm goda och goda går ju att diskutera.
7) 7 Thorondor Hemmahästen är Rikstoto vässad och har formen på topp. Men visst finns det dugliga hästar emot Typ Farfar och Tooma. Samt stänkaren Dats Pepito 
|
Konklusjon
Avd 1) North Dakota fick inte slag på Vinnaren men stred tappert. Godkänd.
Avd 2) Dumstrut på. Hästen var iskall.
Avd 3) Tors Spik var väl ingen blåvinnare i min värld men nordislopp är nordislopp och det fanns positiva signaler på ickevinnare. En perfekt Örjan styrning och ny kusk varning.
Avd 4) Snowstorm tappade 20-30 m i starten men kämpade till sig en andraplats.
Jag vill påstå att jag var rätt ute.
Avd 5) Dumstrut på. Spår 1 var ingen höjdare.
Avd 6) Hm Rede’n hästen trodde jag egentligen inte på men lagt kort ligger.
Provade Love Keeper på DD och Persson fick loppet kört i halsen och det såg klart ut i sista sväng. Men det fattades lite kräm.
Avd 7) Jäklar vilken dramatik sista 50. Med lite (mycket) tur fick mitt dreamteam en seger. Men jag lider med den / de som satt med Thorander kvar på kupongen som ensam vinnare.
Nu ska vi ut i varma Teneriffa kvällen och smörja kråset.