Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Tidiga efter gröt funderingar.
3) 9 Cassiopea Font Spår 9 igen  Detta är en undantagshäst och förlorar knappast detta lopp. Mycket bra för klassen.
|
Läskigt med bricka 9.
Kom att tänka på Romme & Solvalla 25 nov.
Där hade vi hästen
9 COURAGE på 1640 som bara skulle vinna enligt många tips. Inte blev det så heller.
Kanske är det så att
9 CASSIOPEA FONT möter mera överkomligt motstånd än vad
9 COURAGE gjorde.
På mitt preliminära system har jag både spik på
9 WINDMILL JAM och
9 COURAGE, men börjar tveka då jag bränt på spikar med bricka 9 några gånger nu.
Om det är så att bägge kuskarna tror på topchans, ja då kommer man möjligen behålla dessa spikar.
Hör gärna fler tankar kring detta, huruvida bakspårshästarna är tillräckligt bra för att ta sig runt fältet.
Om jag ska resonera förståndigt med mig själv så tänker jag att
9 WINDMILL JAM går på 2140 och har mera tid på sig att ta sig runt fältet.
Gällande
9 CASSIOPEA FONT kan det bli att någon sådan där jobbig Uhrberg sitter i spets, och håller hela vägen samtidigt som det inte biter något för
9 CASSIOPEA FONT, sedan tänker man...vad hände där. Krävs att
9 CASSIOPEA FONT körs offensivt direkt på 1640.
Det råder något slags "tvärtom-syndrom" i travet. Gör man på ett sätt så blir det alltid det omvända.
Spikar man
9 CASSIOPEA FONT så kommer han antagligen att galoppera eller på annat sätt vara nedsatt och inte vinna loppet.
Om man garderar
9 CASSIOPEA FONT går han antagligen bara ut och vinner på några steg. Sveper fältet och kommentatorerna säger "oj...vad hände där".
"Han var ju läskigt bra idag..." säger Peter Andersson (eller vem som nu blir kvällens expert).
Om någon av Djuse-pojkarna kört hade man kunnat spika utan att tveka. Ingen preparékörning där inte. Tar inga fångar.
Rick Ebbinge kan låta lite loj, ointresserad och uppgiven i snacket, vilket gör att man inte blir jättesugen att spika.
"On a side note" om vi ska jämföra Holländare:
Hans Crebas låter alltid uppåt - vinner sällan.
Rick Ebbinge låter i regel rätt dämpad - vinner desto mer.