Visa ett inlägg
Gammal 2022-12-01, 19:24   #1
bosseguldheden
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Bergsåker 3 dec


Jag hittar ingen tråd om veckans jackpot-omgång så jag startar en.

Avd 1:
Voltlopp. Då tar jag alltid med spår ett och 1 MELLBY IRONMAN visade sig vara favorit. Men min förstahäst är ändå 5 LAREDO BOKO. Om felfri, tuff att slå. Voltstart kan innebära omstarter och det gynnar ju någon bra bakifrån. Jag måste plocka med 12 ELLIS PRIDE. Skitläge visserligen, men den har tagit alla sina åtta vinster med skor. 2%-are med hemmabana!

Avd 2:
2 L.L.LABERO är en bra spik som man får för under 30%. Lär väl gå upp tills i övermorgon!

Avd 3:
Ännu en billig spik i form av 4 ROUND CUBE. Visserligen nedstruken till spår tre men är i ruggig form och springer alltid med skor.

Avd 4:
Diamantstoet med volt och tre startvolter. Det kan bli en del strul i ett sånt lopp och skulle Ulf Ohlsson få iväg 1 GABRIELLA GODIVA felfri kan hon spåra detta ända in i mål. 12 SHEHUNTYOUDOWN har springspår från tillägg och Emilia Leo är duktigt. Den vill jag ha med till 3%. Sen ser jag att Daniel Wäjersten kostar på sig att hyra in Örjan på 7 INVIDIA. Jag anar ugglor i mossen och tar med den oxå.

Avd 5:
En lite speciell gulddivision där jag satsar på två betrodda o två mindre betroda. 3 PINTO BOB kan bli en överraskning här. 4 BORN UNICORN tillhör väl med rätta favoriterna. 10 MILLIONDOLLARRHYME är en liten skräll. Men det är hans årstid nu!!! 11 ESPRIT SISU är väl bäst men har ett jobbigt läge.

Avd 6:
15 GRISLE ODIN G.L. borde ju bara vinna detta. Men när Öystein Tjomsland lämnar över tömmarna till vår bäste kusk från spår ett, volt, så kan jag inte undgå att ta med den. 1 ROS BORKEN rensar bra.

Avd 7:
1640 auto. 5 FORUNE MEARAS kryssas per automatik. 3 MUSTANG RACER tyckte jag Bergh lätt lurig på i en intervju, så den får plats på bongen. 12 DEVILS TONGUE är bortglömd pga spåret. Tuff häst! Galopperade bort sig i Breeders Crown-finalen senast. Gången innan var han tvåa bakom Francesco Zet. Tuffaste hästen i fältet?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat