Ett spel idag, kan eventuellt bli ngt till.
Euroleague
Union Olimpija-Valencia
Union Olimpija-4, 1.90, bet365
2.5u
Valencia har en riktigt dålig form, man har en loosing streak på 6 matcher i inhemska ACB-ligan, i EL har man 1-3. Man vann 3:e omgången hemma mot ett skadedrabbat CSKA Moskva. Man gjorde sig av med coachen efter senaste förlusten mot Milano förra veckan, han ersätts av en tillfällig coach, Chechu Mulero, innan nye huvudcoachen Svetislav Pesic tillträder. Det har med andra ord varit ngt turbulent i Valencia senaste tiden. Union Olimpija har överaskat, man har 3-1 i EL, senaste EL- hemmamatchen vann man över PAO, vilket får anses starkt. Man spelade hemma i Adriatic League i helgen och vann övertygande mot Siroki med 107-70. Dagens match är utsåld, man räknar med att mer än 12 000 fans kommer att finnas på plats. En vinst för Olimpija skulle dessutom innebära ett stort steg närmare top 16.
Dock fick jag veta efter jag hade lagt spelet att Damir Markota, PPG: 6.5, RPG: 5, APG: 3.3 i E.L, ska ha skadat sig i träning och är questionable, det är mkt osäkert om han kommer att kunna spela, detta är ett avbräck för Olimpija då han är en startspelare. Dock tror jag att det finns goda chanser för Olimpija att vinna inför sina alla supporters på hemmaplan, särskilt då Valencia har uppvisat allt annat än bra form. Dock är skador på en startspelare aldrig bra, så spelet känns ju inte riktigt lika bra längre.
Edit: ska se om jag kan återkomma med info om Markota kan spela eller ej under dagen.
Senast redigerad av Gb den 2010-11-17 klockan 05:44.
|