V75 Romme 17 dec
Hå hå ja ja - fredag kväll och ingen V75-tråd. Jag sticker ut min skäggiga haka. Romme var den första bana jag besökte, i 14-årsåldern. Om det nu är någon fördel ur spelsynpunkt.
Avd 1:
Känslan säger 11 MYSTERIOUS LUCIFER. Så det får bli min första spikidé.
Avd 2:
Inte TV-mässigt att inleda med två spikar men jag ser ingen annan rimlig utväg, så 12 GRISLE ODIN G.L. får bli ensam på lappen.
Avd 3:
3-åriga ston där allt spel ligger på två hästar. Dessa är inte så vana att springa med skor som många andra. Jag chansar på skräll, varför inte me Kihlström, Kontio eller Ohlsson, vars hästar är streckade på 7% vardera. Treåriga ston på broddbana, då kan mycket hända. Jag tar ALLIHOPA HÄSTARNE,
AVD 4:
Voltstart och bara ston igen. 1 LIVI PRINCESS H.M. med Adielsson skulle kunna leda hela vägen om det klaffar i starten. Kajsa Frick låter väldigt uppåt på 2 ZALLY GEL. Brukar normalt inte spela på henne på V75 men på banorna i området (Romme, Rättvik) kan det löna sig. Där skräller hon ibland. 6 ICECREAM IN låter som veckans stallskrik. Är nu, om än svag, favorit. Spår och kusk är plusfaktorer.
Avd 5:
Här låser jag på 2 WORKING CLASS HERO och 6 KRATOS DI QUATTRO. Det känns som en helgardering.
Avd 6:
2 CONDIOR gillar jag. Tänkbar spets och slut-häst. 5 AXEL RUDA har form, spår och kusk. Bra procent på den! 11 DARK ROADSTER har bästa rekordtiden och är enda hästen med hemmabana.
Avd 7:
Nu har jag bara råd med spik så det får väl bli 5 HANNIBAL FACE.
MAY THE FORCE BE WITH ME!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: robert78Polen (+7)
|