Det här bolagssystemet har i år dragit in 77'. Vid årsskiftet har det kostat 53 x 1500 = 77'. Allt det nu drar in stoppar andelsägarna direkt i fickan. Vi får hoppas, att få in några smällkarameller för en rejäl utdelning till jul.
Veijo Heiskanen kommer med båten och två ospelade hästar. Jag tror, att han har en riktig luring i sista avdelningen - 6 Celsius Evo till 4 %. Systemet inlämnades kl 10.30.
1) 6 r2-11 (favoriten spetsar från springspår. SoS. Spikas till 40 %)
2) 3,6,12 r8-4 (Tobbe piper till ledningen med 3 och är sedan hästen att slå. Senast var han nära storfavoriten 12 i mål. 12 är vansklig i starten och tas försiktigt. Det blir långt till täten och han ska garderas. 6 är kapabel att slå alla felfritt)
3) 3 r5-6 (2 tar ledningen och släpper till 3, som bara vinner. Övriga kör om andraplatsen)
4) 1,2,3,4,5,6,11,12,13,14,15 r8-10 (detta voltstartlopp för ston är upplagt för skräll. Det kommer inte att höja utdelningen så mycket eftersom "alla" garderar här. Finskan 6 har springspår och Örjan i jollen. De blir favorit till 22 %. Hon kommer från två raka segrar i Finland. Björn låter uppåt på 4 i Björnkollen. 1 kan leda länge. Svårlöst)
5) 2,3,4,6 r5-1 (Mycket avgörs i starten med fyra startsnabba - 2,3,4 och 6. Flera härinne lyfter tredjefavoriten 4 och det kan bli rätt till slut. Senast satt han fast med sparat i mål)
6) 1,2,3,4,5,6,10,11 r12-9 (många spikar spetsfavoriten 2. Körs inte precis av min favoritkusk och jag garderar i detta jämna lopp)
7) 1,5,6 r3-9 (3 tar ledningen och släpper till storfavoriten 5. 5 har utvecklats i regi Oscar Berglund och får nu Örjan som kusk. De vinner med stor sannolikhet. Jag gillar dock 1, som har en ojämn kusk. Kanske en bra dag idag. Men den stora skrällen är totalt bortglömde finnen 6. Han slog 2 Picadilly senast på Åbo. Blir mitt drag idag. Kom igen Veijo och Hanna)
Kostar 1584:-. Inga jackpotkryddor från förra veckan. God Jul!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: robert78Polen (+7)
|