Visa ett inlägg
Gammal 2022-12-30, 16:48   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Lördag 31/12 - Axevalla - V75 mm


Dags för årsavslutning på V75 cirkusen som levererat höga utdelningar hela veckan och Axevalla omgången ser onekligen grymt svår ut på förhand. Inte mindre än 4 st 15 hästars lopp med flera volter. Dessutom långa upploppet samt lurigt årstidsanpassat banunderlag som grädde på moset. Miljoner igen ?
Gammel Svanen är hemma och firar jul o nyår. Kul att Sur Åke ställer upp och stöttar gamla hemmabanan med styrningar. Lockar nog lite publik.

V75 1) Rivstart med ett klurigt stolopp som är nästan omöjligt att greppa.
1 Ipanema Beach har matchats stenhårt som 2 och 3 åring. Kanske börjar bli sliten men står bra inne och bör nog bevakas.
5 Queen har två lopp i kroppen efter paus och känns tidig från bra läge. Är ju trots allt Varennare !
14 Vilja T.Y.C. vinner inte så ofta och är väl bortlottad men en rolig 2%are. Matchades stenhårt på Rikstoton i våras. Stänkar varning.

V75 2) Klass 2 är som vanligt vidöppet. En eller många ?
4 Segway är min chansspik. Ok hade nog gynnats av ett halvvarv till men hästen har form och Jepson är bra kompis med hästen. Gamle Henriksen gillar jag skarpt. Har alltid hästarna vältränade. Grym tränare.

V75 3) 3 Feline Burgerheide Crebas har läget och hästen är grym.
7 Gazza B.R. kan vara farlig att glömma men spår 2 i volt är ingen höjdare. Chansbud.

V75 4) 6 Breidabliks Bombay ser fin ut efter lång paus. Spets och slut ?
11 Crono Delleselve Farlig om inte luriga volt starten spökar.

V75 5) 1 Consh On Inn står stenhårt inne och luriga spår 1 med två snabba hästar utanför. Men Mika har kört ett och annat travlopp och hittar nog ut.
2 Elephant Hästen har toppform och Julemannen har stallform. Dessutom Uhrberg upp. Smack.
3 Without A Doubt Toppform här oxå och Lillgustav är en coming man i sulkyn. Känns som ett skaplig trehästars lås

V75 6) 3 Kövras Joker är hårt betrodd på läge och kusk. Missgynnas nog lite med pjäxor. Känns som en barfota häst.
5 What A Winner är stark och rejäl och tål en rejäl ” Svanstedtare”.
Mitt drag i loppet.

V75 7) 2 Combat Fighter är en tuff 3 åring som kan stå emot länge med rutinerade Åke i vagnen.
7 Vice Versa Diamant Dreamtemet Melko o Kontio har kan mycket väl ta sjätte raka på favoritdistans. Dock lite osäker i travet till slut.
14 Ferrari Sisu Conrad har matchat hästen för detta lopp. Är kanske hästen att slå. Men det är många att runda.
15 Kali Smart har pausat efter Frankrike resan och som vanligt svårbedömd men hästen har grym grundkapacitet. Typisk Kolgjini luring. Antingen vinst med 20m eller utgår efter 500m. Men ganska travsäker för att komma från G stallet.
11 Certainly är det lite stallskrik på och visst har hästen bra form. 4-5 häst i min värld.

God tur med spelet och ett gott slut på 2022 önskas alla Sharps filurer från Efterhandaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_Edge_ (+10), ms (+10)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat