Läser alltid, bidrar sällan. Mina tankar nedan!
V75-1
Rätt favorit men lite högt spelad, ändå en tänkbar spik. Om man garderar är 9 och 12 tidiga. Rätt mycket skrik på 3, den skall så klart med vid gardering men landar kanske på 5% till slut och då finns inte mycket värde. 5,8,11 skall med vid bredare gardering. 6 Greben steker jag helt...
V75-2
Rapid Pal är klasshästen i gänget. Spår 12 i volt kan gå. Jag trodde 2 skulle vara klart mer spelad efter insatsen senast. 4 Segway har ju varit påpassad senaste två, här till 1%. Given. Bred gardering. Kommer 1 till spets kan det gå med Örjan.
V75-3
Svag gulddivision. 12 Ultion Face har alla spaning på. 17% känns styvt från det läget och att han sällan vinner. Heart of Steel inget att lita på heller och är det givet att han håller spets? 6 kan jag tänka mig är snabb iväg idag. Aetos är ju lika svår som vanligt. Borde han inte ha varit bättre sist, har ändå fått lopp nu? 10, 11 givna vid gardering.
V75-4
En eller nästan alla? Rätt favorit och kan vara så enkelt att 5 är bäst. 9 tidig för mig. Tycker också 14 är underspelad. 6,7 skall med vid gardering.
V75-5
3 Global Beliver är det drag på, många har den som förstahäst, slutar över 20%. Bäst på kort distans? Tror man kommer långt på 3+6. Har följt Redbull länge, se loppet från Kriteriehelgen. Hästen har alltid haft kapacitet, vann bland annat ett Breeders lopp 2021 som treåring men har lyft sig av omlagd träning, tål göra en del jobb.
V75-6
Dagens största favorit till 67% Digital Summit. Har nog omgångens största vinstchans och i avsaknad av andra stabila favoriter så hamnar vi här. Procenten kan väl knappast spegla segerchansen. 1,3,5,6,8,10 tar jag med bakom.
V75-7
Här är jag inne på att spika 12 till 23%. Litar ju inte alls på Flemming men nu måste han väl ändå förstå att han behöver gå tidigt? Tycker Affinity Face blir överspelad på prestationen sist, då spelad till 4% nu uppe på 24%. Kan givetvis vinna och skall med vid gardering. 11 andrahäst för mig.
|