Äntligen lite stabilt och härligt vår-vinterväder i Södra Sverige. 0 gradigt och uppehåll. Perfekt travväder för årstiden.
V64 1)
7 Father vinner inte så ofta men står bra inne och förnuftiga Hanna sätter upp rutinerade Persson som kanske kan locka fram lite vinnarskalle på hästen. Duger gott i klassen.
V64 2)
7 Italy Mearas Tja Carre och formtoppade Ebbinge med en grym häst går väl inte att välta. Befogad storfavorit. Men jag vill nämna en stänkare :
6 Ready Häggenäs Såg fin ut i Monte’ debuten och Henriette är en duktig ryttarinna. Men normalt vinner Carre både fram o baklänges.
V64 3)
7 Inca Mearas Dålig klass på loppet. Jag tror Juulemannen är med på linjen med Snogarps märren. Jämn och säker.
V64 4) Iprenmannen har väl bästa hästen (7) men jag vill nämna :
2 Vermithrax Ok ingen hedersartikel men Kevin är en stabil driver och utan galopp kan det gå vägen.
V64 5) Öppet lopp med ganska meriterade Rikstoto pållar.
7 Frodo Cash Uhrberg upp på Juulemannens hästar brukar funka bra. Ok tog en gunga senast men duger normalt bra i detta gäng.
11 Corsaronero Font Gör spännande Sverige debut och kanske behöver acklimatisera sig. Men detta är en rutinerad pålle med hög kapacitet.
V64 6)
1 America Dream Gamle Axel Jacobsen ( 40 talist som jag ) är en travlegend i min värld. Fastnade tidigt för hans på den gamla goda tiden fräcka schack rutiga dress. Axel är förresten född och uppvuxen i Sverige. Studerade i Lund men travet i Köpenhamn lockade över honom ganska tidigt. Han hade stora framgångar förra seklet och deltog i flera Elitloppsfinaler med egentränat.
Men nu glömmer jag ju hästen ! America är en stark rackare som inte räds distansen. Min luring i öppet lopp. 5% är min värld ett grymt spelvärde men säg det inte för någon

.
2 Arcoveggio är ganska hårt betrodd och gått bra på 2,5 varv hela hösten. Bör nog bevakas.
10 Exellent Torkdahl nosade ut Unters toppsto Lady Larissa i senaste starten med hjälp av Sjunne. Nu är det bakspår och lång distans . Men hästen är iordning och fixar nog distansen på ett bra sätt. Står perfekt inne i klassen på sina danskepengar.