Visa ett inlägg
Gammal 2023-02-08, 00:12   #1
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V86 Bjerke Solvalla


En kul omgång väntar med flertalet svaga favoriter!

Jag har lagt ner mycket tid på omgången och hittat en hel del spelbara drag till härligt låg procent!

Här kan ni se mitt förslag (kan ändras efter hur många som köper, strykningar etc).
https://www.atg.se/spel/V86_2023-02-...2-66da7f3bb257

Köp gärna en andel, en del av loppen kräver sina streck, så ökar vi chansen att få med den där riktiga skrällen som höjer upp utdelningen dit vi vill ha den! =)

Nedan följer mina tankar om mina spikval och superskrällar som ska ge miljonerna!
Nu kör vi!


I Avd 1 Luktar det körning, 2 3 4 5 är alla snabba ut, spec 4 och 5, och det lär bli körning här, vilket gör favoriten 5 sårbar.
Jag tror istället på de lågt streckade bakspåren 9 och 11!

11 har superform och svepningen senast var väldigt fin, väldigt tidig här. 4%!
9 är mest kapabel i fältet men en strulputte. Nu tränar den fint och ska gå med första jänkarvagn som funkat bra i träning! 3%!



Avd 2 nr 5 Myse Derpion. En fin häst som trivs på Solvalla, tagit alla sina Segrar i Sverige där. Spår 5 är överlägset statistiskt på 1640 auto, och nu kommer Torbjörn sända till spets här, tror den har bra chans att hålla undan för 12, till helt ok procent! (17% just nu). Potentiell spik!

Avd 3 I kallblodsloppen kan det alltid hända mycket. kort distans och bra hästar därbak kan innebära hård körning hela loppet. Detta gynnar nr 4 som distansdebuterar. Detta är en stark rackare som vill ha tempo, för 3 starter sen tog den ned kavaleren utvändigt, vilket var väldigt starkt och gick en 25tid på 2640! 2%! Får inte missas!

Avd 5. Här har jag ett roligt lås i 4 och 9!

4an går nästan bara i spets, tog en längd på jättefavoriten 3 senast de möttes, och nu ska den ha jänkarvagn samt ta ur bomullen innan start för att få den extra alert. bra chans till spets igen och därifrån blir den tuff att ta ner. Ingen här förutom 9 tål dödens och den ska smygas i årsdebuten så får 4 spets lätt lär den få bestämma. 3%!

9 är såklart bästa hästen, har ett rekord på medel (10,9) som är sekunder bättre än övriga. Comeback efter vila nu, ska vara redo för en bra prestation direkt! kommer såklart köras avvaktande men blir det full körning mellan 3 och 4 lång bit så kommer 9an plocka alla över upploppet! 14%

Bra lås som täcker 2 loppscenarion och vi får bort en otroligt överstreckad favorit!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+10)

Senast redigerad av mr_stylez den 2023-02-08 klockan 09:24.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat