Ingen kan gnälla på att det är dåligt spelvärde pga för många stora favoriter iaf!
Två hästar strukna så bara 103st kvar att gå igenom
1 - 4 Demir K.M.E tror jag är bäst från start. Bra inne på pengarna. Hade klivit över 380tkr om den blivit bättre placerad än 4:a sist. 3 Kirby Starlake blir säkert favorit efter senaste vinsten på samma distans och bana. Tycker den fick loppet kört i halsen då. Chansar bort! 14 Humble Stance var tvåa i samma lopp, stod då 40m bakom den gången. 3% är mumma! Sen har jag feeling för Adrian denna omgång. 10 Rampant åker med också. 3% även den.
2 - 1 Is This Love blir favorit. Har ju fin fint läge och ÖK i jollen. Tror mer på lövets 13 In Style. Två lopp i hans regi efter lite vila och springspår kan bli bra. Sen är det Adrian då igen med 10 Crowning Cronos som kommer från vinst. Vill inte åka på 3, 8 och 15 så dom åker med också.
3 - Spårtrappa. 6 Tearsinheaven kan vara en chansspik. Lär ju sitta bra på det inledningsvis.
4 - 6 The Eagle, BG. Chansspik. 11, 4 och 1 livsfarliga där bakom.
5 - Spåtrappa, lärlingar. 10 Beauty Smart Face är ensamt sto mot h och v men är riktigt bra. 5 Devs Donator skall nog med trots g senast och 14 Luv Louise Schermer.
6 - Omgångens största favorit 6 Zola Love. Erik lär inte bränna spets här och från ledningen är favoritskapet såklart befogat. Tänker ändå spika emot. Det blir säkert dumstrut på efteråt men är det bara jag som ser MAD och 15 Orlando blåsa ner alla i vida spår över upploppet?
7 - Svåraste av dom svåra loppen denna omgång. Tror dom längs bak får svårt att hinna ikapp. 6 Indigo, spetschans. 7 Jank Summerland känns intressant. 4 Pere Ubu känns också het. Stefan Persson/Ola Samuelsson... vilket dream team! 3 King Of Everthing, nu med MAD. Anders Svanstedts båda skall med också.
Lycka till alla som lirar!