Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Haha
Ja han vann med förhandsfavoriten med nos efter att ha gjort bort sig i försöket och blivit femma sedermera fyra när de diskade kanadensaren.
Jag i min enfald tyckte mig ha räknat ut att han släpper spets till kanadensaren som på nordamerikanskt maner rimligen inte tar upp så kan han finåka till vinst med Brioni från rygg.
Men det blir omstart och då blir Brioni tillräckligt taggad för att svara spets vilket naturligtvis resulterar i kroknande häst och en femteplats.
Kanadensaren har dock trängt tror det var Lennartson med någon häst sent i loppet för att bli typ fyra, blir diskad, och Lövgren får fjärdeplatsen och åttondespår i finalen.
Lövgren gör allt han kan för att torska med flrhandsfavoriten men Brioni grejar det med nos till finaloddset 31 ggr om jag minns rätt.
Sjukaste någonsin.
Belönad med Elitloppsseger för att tappa huvudet 
|
Hästen stod i duschen och förbereddes för hemfärd när JL fick reda på att han gått vidare till final trots allt.
Högsta vinnaroddset i EL-historien om jag inte kommer ihåg fel. Och hittills enda finalvinsten frpn 8e. 2011. Usch vad åren flyger.