Visa ett inlägg
Gammal 2023-02-19, 09:31   #74
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Blev ingen lättlöst V75a. Missade den tyvärr själv men sett loppen nu. Läste att banan var lite speciell. Åt det lösa hållet. Säkert en anledning till många konstiga prestationer och att utdelningen stack iväg

Var rätt ute i min tidiga analys när det gällde avdelning 1. Vilken sanslös effekt första bike gav på Fabulous Pellini. När snart brons öppnas upp för rika ston kan den nog ha fina lopp där framöver . Men därefter var nog inte min start av slingan till mycket hjälp.

Jätteskrällen i avd 2 sannerligen inte lättfunnen. Kusken själv , Magnus A Djuse, gav den en geting av fem vad gäller vinstchans i sin lördagskrönika i expressen ser jag. Typ chanslös skrev han med.

Vinnaren i kallblodsloppet inte lika svårfunnen. Den var väl given vid gardering.

Breeze i avdelning 4 inte omöjlig men hade ju på förhand en tuff uppgift. Skrev i alla fall att favoriten Honesty kändes tveksam.

Boli You SM var bra, men kuggningen mot Bergh för att komma till spets där den sedan blev alldeles för pigg kostade nog segern. Tredjeplatsen betalade i alla fall bensinpengarna med råge.

High on Pepper tappade jag helt när jag kollade förra söndagen. Frågan är om det inte var omgångens mest imponerande vinnare. Fel för Chitchat och Jerka Sting verkade inte gilla gårdagens banunderlag.

Det bästa loppet till sist blev omgångens sömnpiller. Trist med tanke på prissumman och att det förtjänade mer.

Nästa lördag Romme. Ska kolla startlistan i kväll men jobbkalendern minst lika full kommande vecka så får väl se om det blir tid att läsa på. Det är sista lördagen med barfotaförbud i alla fall. Om 10 dagar börjar det lysa rött i startlistorna igen vilket är ett säkert vårtecken. Inte bara att det blir roligare spelmässigt utan det kommer också innebära att stallens bättre hästar börjat starta igen. Snart kommer nog t ex förra årets tränare , Reden , starta hästar i Sverige igen för första gången i år.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat