Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-03, 14:06   #9
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 758
Sharp$: 13107
Standard

Fredagssurr V75 Örebro


V75 1) 6 Borups Victory Googoo Gaagaa avkomman går nog inte att fälla. Grym häst, tränare och kusk.

V75 2) 4 Frazze Är härdad ganska tuffa gäng som 3 åring och borde stå sig bra i Klass 2. Ok spår 4 i volt på ganska smala Örebrobanan är väl lite minus men hästen verkar stabil och travsäker.
8 S.G. Mistral har blivit lite av följehäst i min värld. Ok inte som bäst senast men måste väl snart få vinna ? Och då vill jag inte stå med långnäsa och dumstrut.
Ganska ihåligt lopp och Klass 2 är som bekant Klass 2. Men det finns väl några chanslösa hästar.

V75 3) Som vanligt en mycket svag Gulddivision.
5 Chapuy är definitivt en favorit i fara i min värld. Se tidigare kommentarer.
6 Kurt F.Boko är mitt drag i loppet. Jag tror Johan S har vässat upp Boko hästen och 5% är ett grymt spelvärde i min värld. Behagligt motstånd.
1 Spickleback Face måste bevakas trots byngliga spår 1. Härdad i tuffa gäng och farlig med rätt resa.

V75 4) Tja halva startfältet står i 3% och under Dan före Dan.
1 Castor The Star är väl befogad favorit och Westholm sätter upp stabile MAD i vagnen. Kanske spets och slut ?
3 Indigo och Ebbinge gillar jag skarpt. Gått bra tidigare på kort distans och bör nog bevakas.
8 Comes With Ages är oxå en duglig sprinter. Ok spår lite långt ut men normalt snabb från start. Såg fin ut i årsdebuten senast.

V75 5) Weijersten sitter väl på leken igen men jag vill nämna en stänkare.
11 Nina Ginto är en hård märr som alltid har tuffa lägen men trots detta alltid gör sitt bästa. Har haft bra form länge. Ok bakspår på 1609 kräver en smörresa ! Skorycket är nog en positiv signal. Värd en seger.

V75 6) Lurigt stolopp igen.
6 Bahia Lillgustav och Ebbinge är en bra comb. Märren är bra iordning. Smack.
8 Cassandra Ferm Se ovan men ta bort Lillgustav.
13 Precious Lane Har (för) tufft läge men härdad i hårda gäng och fick en formhöjande preparé resa senast.

V75 7) 1 Debonair Mary Står rätt hårt inne i klassen men Wäjersten är Wäjersten. Bör väl bevakas.
7 Vincent C.D. Stabil travare som gått bra länge. Räds nog inte distansen.
Har ju dessutom begåvats med Orlando Vici gener
10 Al Pacino Kolgjini tränat är ju som vanligt lite vinna eller försvinna. Men hästen har hög kapacitet när han fungerar.
Psst en efterhandare : 5 Golden Boy Sisu Glömde varna för barfota gynnade Love You avkomman som har årsdebuten avklarad och grymt gynnad av barfota balans. Se upp i backen.
Klass 1 försöket känns vidöppet och klurigt. Ganska höga startpoäng.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-03-03 klockan 17:23. Anledning: Golden Boy Sisu.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat